سخنگوی وزارت کشور:هیچ مراسم مجوزداری در ۱۶ آذر لغو نشد

سخنگوی وزارت کشور می‌گوید:هیچ مراسم مجوزداری به مناسبت روز 16 آذر لغو نشد اما آنچه اتفاق افتاد این است که مراسم های برگزار نشده 7 مراسم در کل کشور بود که دلیل اینها هم مثلا این بود که سخنران نتوانست حضور پیدا کند.

سیدسلمان سامانی در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین درباره حضور سید ابراهیم رئیسی در هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری گفت: به موجب ‌ماده 2 قانون نظارت شورای نگهبان بر انتخابات ریاست جمهوری، شوراي نگهبان قبل از شروع انتخابات دو نفر از اعضاء خود و پنج نفر از افراد مسلمان و مطلع و مورد اعتماد داراي حسن سابقه را با اكثريت مطلق آراي اعضاي شوراي نگهبان به عنوان هيأت مركزي نظارت بر انتخابات رياست جمهوري و سه نفر به عنوان عضو علي‌البدل انتخاب و به وزارت كشور معرفي مي‌نمايد.

وی افزود:براساس قانون منعی وجود ندارد که فردی خارج از اعضای شورای نگهبان عضو هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری شود.

سامانی با اشاره به گزارش برگزاری مراسم های روز دانشجو در سال 1395 یادآور شد: براساس آماری که ساعت 12 شب گذشته از تمام استانداری ها درباره مراسم ها تهیه شد، امسال 336 مراسم به مناسبت روز 16 آذر در 31 استان کشور برگزار شد و 30 مراسم هم هنوز مجوز دارند که در روزهای آینده برگزار شوند.

سخنگوی وزارت کشور توضیح داد: هیچ مراسم مجوزداری به مناسبت روز 16 آذز لغو نشد اما آنچه اتفاق افتاد این است که مراسم های برگزار نشده 7 مراسم در کل کشور بود که دلیل اینها هم مثلا این بود که سخنران نتوانست حضور پیدا کند. در یک مورد به دلیل وضعیت آب و هوایی پرواز انجام نشد یا در موردی دیگر سخنران اعلام کرده بود در مراسم نمی تواند حضور یابد.

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 609918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =