دبیر جشنواره: همدان میزبان شایسته ای برای جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان است

دبیر بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: 550 هنرمند در قالب 50 گروه نمایشی با 160 اجرا در 12 مکان، بیست و سومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان را برگزار می کنند.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ شهرام کرمی، که در جمع خبرنگاران سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: شهر همدان برای برگزاری جشنواره تئاتر، بسیار شایسته و موثر عمل کرده است.


وی خاطرنشان کرد: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان جزو مطالبات مردم و هنرمندان بود و امسال این جشنواره نسبت به سال گذشته به لحاظ کیفیت آثار و رضایت مخاطبان ارتقا یافته است.


کرمی با اعلام اینکه در این دوره از 6 عنوان کتاب نیز رونمایی خواهد شد، گفت: لوگو جشنواره تئاتر کودک و نوجوان لوگوی خوب و بین‌المللی نیست و با توجه به اینکه لوگوی تخم‌مرغی شکل جشنواره تثبیت شده، تغییر آن سخت است.

دبیر جشنواره بیست و سوم تصریح کرد: حضور کشورهای مختلف در جشنواره به عنوان سفیران فرهنگی بسیار با اهمیت است و اینکه برخی کشورها حضور چند باره در جشنواره دارند، ناشی از تعاملات صورت گرفته با دبیرخانه جشنواره است.

وی با تأکید بر اینکه برخی هنوز به ضرورت برگزاری جشنواره در همدان پی نبرده‌اند، یادآور شد: توافق‌نامه و اعتبار جشنواره بخشی از جشنواره است که از وزارتخانه تأمین می شود اما باید کم‌ کم همه اعتبار از همدان اختصاص یابد.

کرمی با اعلام اینکه بخش عمده‌ای از بودجه جشنواره، از هنرهای نمایشی و بخشی از استان همدان تامین می‌شود، اظهار کرد: کشور ما دچار مشکلات مالی است و عمده ردیف بودجه‌ها تأمین اعتبار نمی‌شود در حالی که بودجه جشنواره مشخص شده و باید سالانه 5 درصد افزایش داشته باشد.

وی در ادامه با اعلام اینکه جشنواره تئاتر کودک در 10 بخش برگزار می شود گفت: مسابقه های تئاتر کودک، تئاتر نوجوان ، تئاتر خردسالان و تئاتر بین الملل از جمله این برنامه ها خواهد بود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 610964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =