عقد قرار داد پژوهشی مدیریت پسماند کرج و جهاد دانشگاهی دانشگاه تربیت مدرس

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج از عقد قرارداد پژوهشی میان این سازمان و جهاد دانشگاهی دانشگاه تربیت مدرس خبر داد و افزود: این قرارداد همزمان با هفته پژوهش و با هدف اجرای فعالیت های نوین و توجه به تکنولوژی های روز منعقد شد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، مجتبی اسکندری این خبر را اعلام کرد و با اشاره به اینکه ارتقاء کمی و کیفی فرآیندهای جمع آوری، حمل و بازیافت زباله شهری و امکان سنجی و مطالعه چگونگی تبدیل زباله های شهری به انرژی امروزه از مهمترین دغدغه های سازمان است، گفت: در این راستا مدیریت پسماند کرج اقدام به تعامل و عقد قرار داد با مراکز پژوهشی کرده است که عقد قرارداد پژوهشی با جهاد دانشگاهی از جمله این اقدامات به شمار می رود.

این مسئول اضافه کرد: جلسات متعددی در خصوص دغدغه های مدیریت پسماند و ارائه راهکارهای نوین در رفع معضلات این سازمان با حضور اساتید و صاحب نظران دانشگاه های متخصص و مرتبط با امر محیط زیست، جهاد دانشگاهی دانشگاه تربیت مدرس برگزار شده که نتیجه آن همکاری جهاد دانشگاهی با سازمان شد.

وی با اشاره به اینکه لحاظ سوابق مطالعاتی و پژوهشی میدانی و سوابق کاری در سازمان پسماند تهران، انجام مطالعات تطبیقی در ایران و کشورهای پیشرفته حائز عقد قرارداد مطالعاتی مذکور شناخته شد، عنوان کرد: فرآیند این مطالعات تحت عنوان شرح خدمات تفضیلی برنامه راهبردی عملیاتی توسعه مدیریت پسماند خدمات شهرداری کرج است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج در ادامه سخنان خود بیان کرد: تلاش این سازمان تغییر روش های سنتی دفن زباله به روش های مدرن، صرفه جویی در وقت و هزینه و مهم تر از همه توجه به محیط زیست است که در این زمینه اقدامات مختلفی را انجام داده است.

اسکندری به مدیریت شیرابه های حاصل از زباله ها به عنوان یکی از اقدامات مهم سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج یاد کرد و افزود: این مهم در دست اقدام بوده و با اتمام لندفیل های بهداشتی برای جلوگیری از ورود شیرابه ها به منابع زیرزمینی به زودی محقق می شود.

این مسئول در بخش پایانی سخنان خود گفت: با توجه به راهکارهای پژوهشی موجود و در صورت اجرایی شدن مقدمات لازم و تعیین بودجه برای فراهم کردن زیرساختها در آینده ای نزدیک کرج به عنوان شهری پیشرو در مدیریت پسماندها شناخته می شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 611104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =