ایرنا به نقل از رئیس هیات تیراندازی ایلام نوشت: در نهمین دوره مسابقات تیراندازی آسیا بعد از استان تهران بیشترین تعداد ملی پوشان و همچنین کم سن ترین ورزشکار در بخش آقایان و بانوان در هر 2 رشته تفنگ بادی و تپانچه، ورزشکاران استان ایلام بودند.

کبری غیاثی اظهار کرد: 6 ورزشکار ایلامی در رشته های تفنگ بادی و تپانچه در 2 بخش آقایان و بانوان در رده های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در قالب تیم های ملی کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا حضور داشتند.
وی یادآور شد: پوریا نوروزیان و پارسا امیدیان در رشته تفنگ بادی و محمد صادق دارابی در رشته تپانچه در رده نوجوانان ورزشکاران مرد عضو تیم ملی تیراندازی کشورمان در این مسابقات بودند.
غیاثی با اشاره به حضور 15 کشور در مسابقات قهرمانی آسیا در تهران تاکید کرد: آرمینا صادقیان، پگاه عزت پناه در رده جوانان و نسا پاریاب در رده سنی بزرگسالان از استان ایلام در بخش بانوان در این دوره از مسابقات حضور داشتند.
وی افزود: آرمینا صادقیان در بخش انفرادی رشته تفنگ بادی با کسب مدال نقره در این مسابقات که در تهران برگزار شد در بخش انفرادی رده سنی جوانان نایب قهرمان آسیا شد و در بخش تیمی نیز به همراه تیم کشورمان مدال برنز را بدست آورد.
وی با بیان اینکه نسا پاریاب نیز در بخش تیمی مدال برنز کسب کرد، اضافه کرد: در بخش آقایان پوریا نوروزیان به عنوان نفر اصلی و پارسا امیدیان و محمد صادق دارابی به دلیل سن پایین به عنوان نفرات ذخیره در این مسابقات حضور داشتند.
رئیس هیات تیراندازی ایلام اعلام کرد: در رشته تفنگ بادی ۱۹ ورزشکار آسیایی حضور داشتند که در بخش تیمی، چین اول شد، ژاپن در مکان دوم قرار گرفت و جمهوری اسلامی ایران نیز بر سکوی سوم ایستاد.
غیاثی گفت: حضور بیشترین ورزشکار در تیم های ملی این رشته نشان دهنده استعداد و ظرفیت این استان در این رشته مهیج و پر طرفدار است و امیدواریم بتوانیم با شناسایی و حمایت از استعدادها در رشد و شکوفایی این رشته ورزشی در استان گام برداریم.
وی یادآور شد: ورزش تیراندازی با وجود کمبود امکانات و تجهیزات در استان جایگاه خوب و قابل قبولی در سطح ملی و بین المللی دارد که این نشان از توانمندی های ورزشکاران این رشته است.
800 ورزشکار زن و مرد در استان ایلام در رشته ورزشی تیراندازی فعالیت ورزشی و مستمر دارند.
نهمین دوره مسابقات تیراندازی آسیایی به میزبانی تهران 13 تا 19 آذر سال جاری در 2 بخش آقایان و بانوان در سالن تیراندازی آزادی برگزار شد.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 611257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =