۰ نفر
۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۰

ایرنا نوشت:گروه موسوم به ناظر حقوق بشر سوریه امروز (دوشنبه) اعلام کرد که منطقه مهم شیخ سعید در جنوب شرقی حلب از اشغال تروریست ها و معارضان آزاد شد.


به گزارش خبرگزاری فرانسه، ناظر حقوق بشر سوریه اعلام کرد که ارتش این کشور منطقه مهم شیخ سعید در حاشیه جنوب شرقی حلب را آزاد کرد و بدین ترتیب بیش از 90 درصد مناطق این شهر که در اشغال گروه های تروریستی و معارض قرار داشت، اکنون در کنترل نیروهای دولتی درآمده است.

گروه مذکور یادآور شد که آزادی این منطقه مهم به دنبال نبرد سنگین بعد از ظهر یکشنبه میان نیروهای سوری و تروریست ها حاصل شد.

برخی منابع نیز از فرار تروریست ها به محله های الفردوس و السکری در بخش جنوب غربی محله های شرقی حلب خبر می دهند.
در صورت پاکسازی کامل محله شیخ سعید، به دلیل همجواری این محله با جاده راموسه و مسیر ارتباطی شهر حلب از سمت جنوب به بیرون شهر، این جاده امن تر خواهد شد.

این محله به دلیل قرارگیری در وسط محله های السکری و شیخ لطفی، پاکسازی این دو محله را آسان تر می کند.
این عملیات در مراحل پایانی خود به دلیل تجمع همه تروریست ها در یک منطقه و توقف نسبی عملیات ارتش سوریه برای خروج غیرنظامیان با کندی به پیش می رود.

جنگنده های سوریه صبح دوشنبه نیز مواضع تروریست ها را در منطقه صلاح الدین و الراشدین 4 و 5 درهم کوبیدند.
ارتش و نیروهای متحد سوریه همچنین شامگاه یکشنبه موفق شدند، منطقه الاصیله واقع در جنوب شرق شهر حلب را آزاد کنند.
به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ارتش و نیروهای مردمی سوریه همچنین بخش هایی از منطقه 'کرم الدعدع' در همین منطقه حلب را از تروریست ها بازپس گرفتند.

ارتش سوریه همچنین در دستاوردهای اخیر خود موفق شده است بخش قدیمی شهر حلب را به طور کامل در کنترل خود بگیرد.

پیروزی اخیر در شرایطی به دست آمده است که برخی رسانه های غربی و عربی و نیز خروجی تبلیغاتی گروه های تروریستی مدعی شده بودند که ارتش سوریه به منظور مقابله با حمله گروه های تروریستی از جمله داعش به دیگر مناطق، تمرکز خود را از حلب برداشته است.

گروه های تروریستی از چهار سال قبل شرق حلب را اشغال و مردم آن را به اسارت خود درآورده و از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند.
ارتش سوریه عملیات جدید خود را برای آزادسازی حلب در تاریخ 15 نوامبر (25 آبان) آغاز کرد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 611434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =