آبادانی‌ها می‌گویند وضعیت آب و فاضلاب شهری آنها وخیم است و مشکلات‌شان در این‌باره زیاد شده.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در ابتدای هفته، گزارشی از صدا و سیما پخش شد که در آن نشان داده شد وضعیت آب شرب آبادان در جنوب غربی ترین نقطه ایران، چندان رضایتبخش نیست.
در این گزارش قطع آب به دلیل گل آلود شدن رودخانه های کارون و بهمن شیر متعاقب بارندگی های اخیر در حوضه آبریز این رودخانه ها از جمله کوهپایه های زاگرس مرکزی مورد تاکید قرار گرفته بود و شهروندان این بخش از وطن می گفتند آب به مدت یکی دو روز قطع بوده است.
در سرویس مشکلات مردم خبرگزاری خبرآنلاین هم این مشکل، نمود خود را داشت. یکی از مخاطبان که خود را شهروند آبادانی معرفی کرده در کامنتی که گذاشته به وضعیت رها شدن فاضلاب در معابر آبادان اعتراض کرده و نوشته: با سلام ضمن تشکر از سایت خبر آنلاین. متاسفانه شهر آبادان دارای مشکلات بسیار فراوانی است.که یکی از آنها مشکل فاضلاب شهری است.در بسیاری از محله ها به خصوص محله های قدیمی ، فاضلاب در سطح کوچه و خیابانها ، هم منظره زشتی دارد و هم بوی نامطبوع و هم موجب بیماری است.سالهای سال است که این موضوع توسط مسئولین مختلف مطرح شده است اما نتیجه ای نداشته است.خواهشمند است موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری بفرمایید .مطمئن باشید دعای خیر سیصد هزار نفر ساکن آبادان پشت سر شما خواهد بود.با تشکر.
در این رابطه می توان گفت آئین نامه ایمنی تصفیه خانه های آب و فاضلاب تکلیف را تا حد زیادی روشن کرده است. در ماده38 این بخشنامه آمده کلیه واردکنندگان، تولید‌کنندگان، فروشندگان، عرضه‌کنندگان، تعمیرکاران و بهره‌برداران دستگاه‌ها و تجهیزات مشمول این آئین‌نامه مکلف به رعایت قوانین و مقرات ایمنی و حفاظتی می‌باشند.
و در ماده39 تصریح شده: مسئولیت رعایت مقررات این آئین‌نامه برعهده کارفرمای کارگاه بوده و در صورت وقوع هرگونه حادثه به دلیل عدم توجه کارفرما به الزامات قانونی، مکلف به‌جبران خسارات می‌باشد.
می توان از این دو ماده نتیجه گیری کرد که کارفرمای پیمانکارانی که مسئولیت مهار و جمع آوری فاضلاب را در سطح این شهر بر عهده دارند، یعنی شرکت آب و فاضلاب منطقه ای، مسئول هر گونه رویدادی است که به دلیل عدم رعایت نظامات قانونی از جمله جمع آوری و تصفیه بهداشتی فاضلاب به ساکنان وارد می شود.


46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 611619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =