ایسنا نوشت: وزیر خارجه آلمان با بیان اینکه درگیری‌ها در سوریه به این زودی‌ها به پایان نمی‌رسد، احتمال مشارکت بشار اسد در روند انتقالی سیاسی را بعید ندانست.

به گزارش پایگاه العهد، فرانک والتر اشتاینمایر، وزیر خارجه آلمان احتمال مشارکت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در روند انتقال سیاسی در سوریه را بعید ندانست، اما گفت که این امر باید از لحاظ زمانی مشخص باشد.

وی در سخنانی در بروکسل گفت: اگر دامنه توافق‌های گروه بین المللی حمایت از سوریه در وین  و مونیخ گسترش یابد، دستیابی به راه حل سیاسی موفقیت آمیز خواهد بود. این امر شامل تشکیل دولت انتقالی می‌شود که می‌تواند ضامن عدم فروپاشی سوریه و حفظ تمامیت ارضی آن باشد و مخالفان نیز در این دولت نماینده داشته باشند و اسد نیز در طول بلند مدت در تعیین آینده سوریه شرکت نداشته باشد.

وی گفت که به رغم تحولات مهم در حلب هیچ نشانه‌ای دال بر این که جنگ سوریه به سرعت متوقف شود وجود ندارد.

اشتاینمایر در این اظهارات گفت: امید داشتن به پایان جنگ سوریه وهمی بیش نیست. با آنکه در حلب اوضاع متحول شده باز هم ممکن است درگیری‌های دیگری شروع شود و می‌توان مثلا وقوع درکیری‌هایی نظامی با حملات تروریستی را پیش بینی کرد.

وزیر خارجه آلمان گفت: به رغم حمایت روسیه و ایران از نظام سوریه دمشق نتوانست تدمر را حفظ کند و "این نشانگر «ضعف» نظام سوریه است!"

وی اظهار امیدواری کرد که روسیه و ایران قانع شوند که جایگزینی برای سازش سیاسی وجود ندارد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 611894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =