مهرنوشت : نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: بروز پدیده گرد و غبار در خوزستان نتیجه عدم توجه به محیط زیست، طبیعت خوزستان و اجرای طرح های انتقال آب است.

حجت الاسلام مجید ناصری نژاد اظهار کرد: یک نگاه اشتباهی که در کشور طی سالها رخ داده این بود که همیشه مشکلات مقصد را دیدیم؛ مثلا در موضوع انتقال آب یعنی چون اصفهان مشکل دارد و یا یزد کویر است آنها را فقط نگاه کردند ولی مبدا که خوزستان هست را نادیده گرفتند. وی افزود: مسئولان ملی اعلام کردند که آب خوزستان زیادی است و باید منتقل شود

اما اینکه این انتقال چه تأثیر منفی روی مبدا گذاشته و خوزستان را با چه بحرانی مواجه می کند؛ اصلا درنظر نگرفتند. نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با انتقال آب این بحران آب پیش آمد و کشاورزی استان سقوط، محیط زیست نابود و سرزمین های سبز تبدیل به صحرا شده است. یکی از منابع اصلی گرد و غبارها درون استانی شد و حداقل منشا ۳۰ درصد از گرد و غبارها از استان است. ناصری نژاد بیان کرد: بروز پدیده گرد و غبار در خوزستان نتیجه عدم توجه به محیط زیست، طبیعت خوزستان و اجرای طرح انتقال آب است. وی با اشاره به اینکه طرح ۵۵۰ هزار هکتاری قبلا ۸۰۰ هزار هکتار بود ولی به بهانه کمبود آب آن را کاهش دادند، اینگونه طرح سئوال کرد که اگر آب در خوزستان برای کشاورزی کم است پس با چه استدلالی آن را انتقال می دهند؟

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی با گلایه از انتقال آب گفت: مشکلات و ظرفیت های خوزستان را نادیده گرفتند و آب خوزستان را منتقل کردند. ناصری نژاد انتقاد کرد: با انتقال آب خوزستان را خراب می کنند ولی آنجا هم درست نمی شود چون هر چقدر هم که آب منتقل شود باز کویر سیراب نمی شود و باید به دنبال راهکار دیگری باشند. وی با طرح این سئوال که به چه قیمتی و چطور اصفهان را به عنوان یکی از شهرهای صنعتی کشور تعریف و آب را برای آن تأمین می کنند، یادآور شد: آیا واقعا توجیه دارد که صنعت در اصفهان متمرکز شود؟ نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نتیجه این انتقال آب از بین رفتن مراتع، کشاورزی و نخلستان ها و همچنین هجرت مردم است. بسیاری از خوزستانی ها به دلیل همین مشکلات در شهرهای اقماری اصفهان ساکن شدند و این یعنی کاری بیهوده صورت گرفته و جمعیت را از اینجا به اصفهان منتقل کردند. ناصری نژاد در پایان گفت: اگر به استان خوزستان رسیدگی می شد در عین حال مشکلات هر دو استان به راحتی حل می شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 611986

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =