مقابله با آسیب‌های اجتماعی محله محور می‌شود

یحیی یوسف‌پور، فرماندار محمودآباد،مقابله با آسیب های اجتماعی محله محور می شوددر نشست آسیب شناسی آسیب های اجتماعی در فرمانداری محمودآباد گفت :مقابله با آسیب های اجتماعی محله محور می شود

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ازمحموداباد،یحیی یوسف پور در نشست آسیب شناسی آسیب های اجتماعی در فرمانداری محمودآبادکه با حضور مشاور فرماندار محمودآباد در امور اجتماعی و اهالی رسانه وفرهنگ که در فرمانداری محمودآباد برگزار شد ، گفت : بر اساس آمار استان مازندران یکی ازاستان هایی ست که با خطرات جدی آسیب های اجتماعی مواجه است و در بحث طلاق که یکی از اصلی ترین آسیب های به شمار می رود در میانگین کشوری 2/2 درصد است ولی این میزان در مازندران 5/2 درصد بوده و جای نگرانی دارد.

وی افزود: هر چند شاخص طلاق در محمودآباد کمتر از میانگین کشوری و استانی است اما باید حساسیت آسیب های طلاق را در خانواده ها ایجاد کرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان محمودآباد با اشاره به اینکه در سال جاری در کشور بیش از 448 هزار مورد ازدواج و بیش از 102 هزار طلاق به ثبت رسیده گفت: از هر 4 مورد ازدواج یک مورد به طلاق منجر شده است واین یک هشدار جدی و تهدیدی برای خانواده ها محسوب می شود.

یوسف پور اضافه کرد: علل اقتصادی ، فرهنگی و دیگر علت ها در طلاق نقش اساسی دارند وباید با اطلاع رسانی ، فرهنگ سازی و ایجاد حساسیت اجتماعی در کاهش این معضل گام برداشت.

فرماندار محمودآباد با بیان اینکه در 8 ماه سال جاری 399 مورد ازدواج و طلاق دراین شهرستان به ثبت رسیده ، گفت: در سال 94 نیز 811 فقره ازدواج و 146 فقره طلاق ثبت شده داشتیم. گرچه این آمار پایین تر از شاخص کشور است اما نگران کننده بوده و می تواند تهدیدی برای جامعه باشد.

وی تصریح کرد: اگر بتوانیم از وقوع یک طلاق جلوگیری کنیم در واقع از بروز دیگر آسیب های ناشی از طلاق جلوگیری نموده ایم.
یوسف پور خاطر نشان کرد: برای پیشگیری از وقوع طلاق و افزایش این معضل اجتماعی ، مقابله با آسیب های اجتماعی محله محور خواهد شد .

وی ادامه داد: در طرح محله محوری گروهی از ذی نفوذان ، ریش سفیدان و معتمدین محل که در منطقه نقش تاثیرگذار دارند با محوریت شورایارها و در روستاها با محوریت دهیاری ها تشکیل خواهد شد تا در کاهش میزان طلاق نقش ایفا کنند.

فرماندار شهرستان محمودآباد گفت: یکی دیگر از آسیب های اجتماعی اعتیاد است که در حال حاضر روبه افزایش بوده و تلاش های بسیاری برای کاهش این میزان صورت گرفته است که در این راستا در 8 ماه اول سال جاری بیش از 56 کیلوگرم انواع مواد مخدر ، در سال 94 ، بیش از 46 کیلوگرم کشف وضبط گردید.

یوسف پور افزود: در سال جاری 342 نفر از پخش کنندگان ، خرده فروشان وعمده فروشان انواع مواد مخدر دستگیر شده اند.

وی یادآور شد: در سال 94 نیز 308 نفر ، و در سال 93 تعداد 403 مجرم و در سال 92 تعداد 246 نفر در رابطه با مواد مخدر دستگیر شدند که نشانگر برخورد قاطع قانون با عوامل مرتبط با مواد مخدر است.

در ادامه این نشست حامد باقری جامعه شناس و مشاور فرماندار محمودآباد در امور اجتماعی با بیان اینکه طلاق از شاخص ترین آسیب های اجتماعی به شمار می رود ، گفت: برای کاهش میزان طلاق در جامعه باید حساسیت ها را بالا برد و ارزش های اجتماعی مورد توجه قرار گیرد.

وی از تشکیل گروه اندیشه ورز با حضور اساتید دانشگاهی در زمینه های مختلف در شهرستان محمودآباد خبرداد وگفت : این گروه با رویکرد ارائه راهکار در راستای کاهش طلاق واعتیاد تشکیل شده است.

باقری اضافه کرد: طرح پیشگیری از طلاق و اعتیاد در حال تدوین است و در مرحله پژوهش قرار دارد .

مشاور فرماندار شهرستان محمودآباد در امور اجتماعی خاطرنشان کرد: اگر ارزش های اجتماعی را ترویج و تبدیل به الگوی رفتاری کنیم ، می توان میزان طلاق و اعتیاد را کاهش داد.
46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 612870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =