ایرنا نوشت: 'میشل بارنیه' مذاکره کننده ارشد کمیسیون اروپا در مورد خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تائید کرده است که لندن در صورت برگزیت با یک پرداخت 50 میلیارد پوندی مواجه خواهد شد.

منابع انگلیسی روز جمعه متعاقب نشست سران اروپا در بروکسل، به نقل از 'بارنیه' گزارش دادند که پرداخت 50 میلیارد پوندی از سوی انگلیس به دلیل بدهی‌های برجسته‌اش، یکی از اولین مسائلی است که در جریان مذاکرات با لندن در ارتباط با برگزیت مطرح خواهد شد.

به نوشته نشریه ایندیپندنت، 'بارنیه' تایید کرده است که انگلیس بایستی این مبلغ را که در اولویت مذاکرات بروکسل با لندن خواهد بود، پرداخت کند و این مساله به 'ترزا می ' نیز هشدار داده‌ شده است.

این نشریه افزود: مبلغ یاد شده شامل تعهد انگلیس به پرداخت سهمیه‌اش از بودجه اتحادیه اروپا تا سال 2020 میلادی و نیز ضمانت مربوط به وام‌ها و نیز بدهی‌های مربوط به حقوق بازنشستگی اتباع انگلیسی است که برای اتحادیه اروپا کار می‌کنند، است.

در همین حال 'توماس پروزا' نماینده جمهوری چک در اتحادیه اروپا نیز روز جمعه در گفت‌وگو با شبکه اسکای نیوز عنوان کرد که پرداخت این مبالغ از جمله مسایل اولویت‌داری است که در زمان شروع مذاکرات برگزیت در سال جدید میلادی مطرح خواهد شد.

این مقام چک بیان داشت: بر روی این مبالغ یاد شده توافق وجود دارد و انگلیس نیز موافقت کرده است که آن را بپردازد.
در همین حال نخست‌وزیری انگلیس عنوان کرده است که لندن به تعهداتش در قبال اتحادیه اروپا تا زمانی که عضو این اتحادیه است، پایبند خواهد بود، اما هرگونه حل‌وفصل مسایل مالی نیازمند مذاکره خواهد بود.

اکثر مردم انگلیس در همه پرسی 23 ژوئن ( سوم تیرماه ) رأی به خروج از اتحادیه اروپا دادند ولی تاکنون لندن مذاکرات برگزیت را با بروکسل و سایر اعضای این اتحادیه که متعاقب فعال کردن ماده 50 پیمان لیسبون صورت می گیرد، آغاز نکرده است.

انتظار می رود که در اوایل سال آینده میلادی دولت 'ترزا می' ضمن فعال کردن ماده 50 پیمان لیسبون که ناظر بر خروج اعضا از اتحادیه اروپاست، مذاکرات را بروکسل شروع کند.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 612883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =