۰ نفر
۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۵

ایسنا نوشت: مرجانه گلچین در حاشیۀ نمایش «خانه پاکیزه» ضمن تأکید بر اینکه ایده‌ها و فکرهای نو در تئاتر متعلق به جوانان است، گفت: حرکت روان و موج انرژی آیندۀ تئاتر توسط جوانان ساخته خواهد شد.

این بازیگر پس از تماشای نمایش «خانه پاکیزه» ، به کارگردانی سروش طاهری و مانلی حسین‌پور با تقدیر از گروه سازندۀ این اثر به گفت: فضای صمیمی، روان و سادۀ کار بسیار دلنشین اثر، مخاطب را به دیدن این نمایش دل گرم می‌کند.

گلچین در ادامه با اشاره به اینکه بازی، طراحی صحنه و میزانسن‌هایی که انتخاب شده بود، همه در مضمون نقش مهمی را ایفا می‌کردند و این امر نشان می‌داد که کارگردانان اثر درک درستی از متن داشته و به خوبی توانسته‌ است، آن را به مخاطب انتقال دهند، افزود: خوشحالم که به تماشای این کار نشستم و فرای این حس، بازگشت دوبارۀ معصومه کریمی به روی صحنه دلگرمی خاصی به من داد و بسیار ذوق زده شدم.

این بازیگر ضمن تأکید بر این که آثار نمایشی نیاز به تبلیغ و دیده شدن دارند، ادامه داد: مخاطبان را به تماشای صمیمیت جاری در «خانۀ پاکیزه» دعوت می‌کنم.

وی خطاب به جوانان فعال در عرصۀ هنرهای نمایشی و به ویژه تئاتر، مطرح کرد: بازیگران جوان همواره باید عاشق بازی خود بمانند و تلاش خود را به کار گیرند تا جذابیت‌های ظاهری هنر نمایش آن‌ها را فریب ندهد.

بازیگر مجموعۀ نمایشی «شاهگوش» به کارگردانی «داود میرباقری» که در سال 1392 در شبکۀ نمایش خانگی توزیع شده است، در همین راستا تصریح کرد: جوانان هنرمند تئاتر باید به درجه‌ای از مهارت برسند تا زمانی که سختی این کار بر آن‌ها نمود پیدا کرد، پا پس نکشند و همواره با انرژی زیاد این مسیر را ادامه دهند و دم از ناتوانی نزنند.

گلچین در بخشی دیگر از این گفتگو، جوانان امروز تئاتر ایران را افرادی خلاق و با فکر خطاب کرده و تأکید کرد: مطمئناً جوانان حوزۀ تئاتر بسیار پر انرژی هستند و به خوبی همه می‌دانیم که ایده‌ها و فکرهای نو در تئاتر متعلق به جوانان است.

وی گفت: خوشحالم که در این چند ساله اتفاقات خوبی در حوزۀ هنرهای نمایشی، توسط جوانان رقم خورده است و با اطمینان خاطر می‌توانیم بگوییم که حرکت روان و موج انرژی آیندۀ تئاتر توسط جوانان ساخته خواهد شد.

بازیگر مجموعۀ «نفس گرم» ضمن تقدیر از اینکه پتانسیل این گروه بسیار خوب و مثبت بود، ادامه داد: بازیگران این اثر در کنار یکدیگر بسیار یک دست به ایفای نقش می‌پرداختند و بر همین اساس نقاط ضعف در کار تیمی نمود چندانی نداشت که جا داد آن را به کارگردانان اثر تبریک بگوییم.

گلچین در ادامه با اشاره به اینکه وقتی که شما از عشق و مهربانی سخن می‌گویید جهان شمول است و مرزی برای آن وجود ندارد، حال آن که این کار می تواند خارجی یا ایرانی باشد، اظهار داشت: با این که متن، اثری خارجی بود، اما من حسی ایرانی نسبت به این اثر داشتم و این امر درک درست کارگردان از متن و انتقال صحیح او به من بود، چرا که من با احساس ایرانی بودنم این متن را درک کردم و این امر، از نقاط قوت اثر بود.

این بازیگر ضمن تأکید بر این امر که همواره به عنوان یک ایرانی، ترجیح می‌دهد تا به متون داخلی بپردازد، تصریح کرد: وقتی قرار باشد یک اثر خارجی را با دقت نظر و کیفیت لازم به روی صحنه ببریم و فضا را به گونه‌ای بسازیم که مخاطب ایرانی نیز بتواند با فضای حاکم در اثر، ارتباطی مثبت برقرار کند و خود را با آن همگون سازد، بسیار عالی تلقی شده و می‌تواند به اثری ماندگار تبدیل شود.

وی در پایان ضمن تأکید بر این امر که همواره ترجیح می‌دهد متون داخلی کشور را به عنوان یک کارگردان و یا بازیگر به روی صحنه ببرد، گفت: در عین تکیه بر یک متن خارجی از دیدن «خانۀ پاکیزه» لذت بردم.

«خانه پاکیزه» از 25 آذر ماه در تالار «چهارسو»ی مجموعۀ تئاتر شهر با حضور 7 بازیگر، به روی صحنه رفته است.

مانلی حسین‌پور، سروش طاهری، گیتی قاسمی، معصومه کریمی، آزاده مؤیدی فرد، میلاد محمد زاده و پریا مددی، بازیگران آخرین اثر سروش طاهری و مانلی حسین‌پور در مقام کارگردان هستند.

در خلاصۀ داستان این اثر آمده است: لین پزشکی آمریکایی است که پاکیزگی و سفیدی خانه‌اش را بیش از هر چیز دیگر دوست دارد. او خدمتکاری برزیلی دارد که هیچ علاقه‌ای به خدمتکاری ندارد. خواهر لین که زنی وسواسی است با خدمتکار خانه زد و بند می‌کند تا هر روز خانه را تمیز کند و از طرفی چارلز همسر لین عاشق یکی از بیمارانش شده و...

وحید لاری، طراح صحنه، الهام شعبانی، طراح لباس، حمید رضا قاسمی، طراح گریم، سینا افشار، طراح پوستر و بروشور، میلاد محمد زاده، طراح حرکت، آرش بیات، آهنگ سازی قطعه آخر از جملۀ عوامل گروه طراحی این اثر هستند.

در گروه کارگردانی نیز، حسین دیردار در جایگاه دستیار کارگردان و مدیر تولید، سید مسعود حسینی و مرتضی شمیران، در جایگاه دستیاران دوم کارگردان، محمد نژاد در جایگاه مدیر اجرا، محمد محسن شفیعی در جایگاه منشی صحنه، محمد حسین همایون در جایگاه دستیار طراح صحنه دو کارگردان این اثر را یاری می‌کنند.

کیان کوهستانی و مهرداد مسیحا عکاس، عاطفه ابیضی، لیلا سرنی، حمید رضا قاسمی مجریان گریم، مارال قادری روابط عمومی، محمد علی واعظی و محمد نیازی در امور رایانه از اعضای دیگر این تیم هستند که در تالار «چهارسو»ی مجموعۀ تئاتر شهر این اثر 70 دقیقه‌ای را به روی صحنه می‌برند.​

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 613028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =