دور جدید سفرهای منطقه‌ای روحانی/آغاز تور دیپلماتیک از ارمنستان /کارآفرینان همسفر رییس دولت می‌شوند

مهر نوشت: رییس جمهوری اسلامی ایران در دور جدید سفرهای منطقه ای و به دعوت رسمی همتایان خود به کشورهای ارمنستان، قزاقستان و قرقیزستان سفر می کند.

پرویز اسماعیلی از دور جدید سفر منطقه ای رئیس جمهور خبر داد و گفت: حجت الاسلام حسن روحانی در ادامه سیاست های دولت برای تقویت مناسبات و تعمیق همکاری با همسایگان و کشورهای منطقه، به دعوت رسمی رییس جمهوری ارمنستان روز یکم دی ماه به ایروان پایتخت این کشور سفر می کند.

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهور افزود: در این سفر یکروزه و فشرده، رییس جمهوری با رییس جمهور ارمنستان دیدار و در خصوص روابط دو فیمابین گفتگو می کند. همچنین علاوه بر مذاکره دو جانبه هیاتهای عالیرتبه دو کشور، چندین سند همکاری بین مقامات جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان به امضا خواهد رسید و همایش بازرگانان ایران و ارمنستان نیز برگزار خواهد شد.

وی افزود:روحانی پس از پایان برنامه های پیش بینی شده در ارمنستان این کشور را به مقصد شهر آستانه در قزاقستان ترک خواهد کرد.

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهور ادامه داد: مذاکره روسای جمهوری ایران و قزاقستان، نشست هیاتهای عالیرتبه، امضای سندهای همکاری مشترک و کنفرانس مطبوعاتی از جمله برنامه های سفر یکروزه رییس جمهوری به کشور قزاقستان خواهد بود.

اسماعیلی گفت: روحانی در آخرین مرحله از سفر منطقه ای خود شامگاه دوم دی ماه وارد بیشکک پایتخت جمهوری قرقیزستان خواهد شد.

وی افزود: ملاقات با رییس جمهور و مقامات بلند پایه قرقیزستان، مذاکره هیاتهای عالیرتبه دو کشور، امضای چند سند همکاری در حوزه های مختلف و کنفرانس مطبوعاتی مشترک از برنامه های پیش بینی شده در سفر به بیشکک است و همزمان همایش تجاری فعالان اقتصادی ایران و قرقیزستان نیز برگزار خواهد شد.

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهور گفت: دکتر روحانی را در این سفر چند تن از وزرا و معاونین رییس جمهور همراهی خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، همزمان با این سفر و از سوی فعالان اقتصادی و کارآفرینان بخش خصوصی کشورمان نیز هیاتهایی در ارمنستان، قزاقستان و قرقیزستان حضور خواهند داشت که علاوه بر برگزاری همایش های مشترک با همتایان خود، اسناد متعددی نیز با شرکای منطقه ای خود به امضا خواهند رساند.

29211

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 613513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =