انحلال موسسات‌ مالی غیرمجاز، مشکل مردم را حل کرد؟/شما نظر بدهید

موسسات مالی غیرمجاز در سالهای گذشته بزرگترین مشکل بانک مرکزی و بازار پولی کشور بوده؛با این حال بانک مرکزی در سه سال گذشته اقدامات قابل توجهی برای حل این مشکل در اقتصاد انجام داده است.

به گزارش خبرآنلاین،یکی از مهمترین اقدامات بانک مرکزی که نتیجه‌بخش و موثر بوده،انحلال این موسسات و سپردن تعهدات آنها به بانک‌های دیگر بوده است؛اقدامی که در جهت حفاظت از سرمایه مردم صورت گرفته است.

طبیعتا هربار انحلالی صورت می‌گیرد،اعتراض هایی هم درپی دارد.اکنون این سئوال مطرح است که آیا این انحلال‌ها و سپردن تعهدات سپرده‌گذاران به سایر بانک‌ها توانسته مشکل امنیت سرمایه‌ها و آرامش خاطر سپرده‌گذاران را حل کند؟ پیشنهاد شما چیست؟

شما کاربر محترم خبرآنلاین می‌توانید نظرات خود را در بخش «ارسال دیدگاه» ثبت کنید.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 613715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
    7 0
    وقتی مردم احساس کنند که غرق می شوند به هر تخته پاره ای برای نجات خود چنگ می اندازند. این موسسات مالی غیر مجاز هم تخته پاره ای بود که مردم برای متوازن کردن دخل و خرجشان به آن چنگ زدند و عده ای را همین تخته پاره ها غرق کرد. به واقع من نمی فهمم موسسه مالی غیر مجاز دیگر چه صیغه ای ست؟ یعنی عده ای در این مملکت در امنیت و با استفاده از رانت قدرت می توانند کار غیرمجاز بکنند؟ چه ارگان یا شخص یا گروهی به اینها اجازه انجام امر غیر مجاز را داده و چرا محاکمه نمی شوند؟ چرا آقای بهمنی تایید صلاحیت می شود تا نماینده مجلس شود. اینها یعنی چی؟چرا به تخلفات ایشان رسیدگی نشد. این آش موسسات غیر مجاز مگر مربوط به دوران ایشان در بانک مرکزی نیست؟
  • بی نام IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
    1 1
    سلام ببینید اینکه این موسسات ایجاد شده اند با شکل و سازمان قانونی در زمان خودشون شکی نیست، بعذ از اصلاح قوانین اینا شدن بدون مجوز که اینهم جای بحث مفصل داره اما یک نکته هست که متاسفانه ما مردم رعایت نمیکنیم و اونهم اینکه و قتی من یا شما میخوایم جایی پولمونو بزاریم باید و باید هواسمونو جمع کنیم، نه تنها مسئولین که ماهم مقصر هستیم
  • سعید IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
    1 0
    موسسه هیچ؛ کدام بانک دولتی اگه مردم یکباره برای برداشت سپرده هاشون مراجعه کنند توان پاسخ داره؟ از این سمت هم ببنید. در بسیاری از اعلام انحلالها کی ها سود میکنند. رقابتی بین آقایون نیست؟؟ نمونش فرشتگان و اعلان دادستان تهران. چی شد؟ کی بود؟ فرشتگان که مدتها بود به کاسپین چسبیده بود و سود سپرده هاش را تعدیل کرده بود. اگه حتی سوء نیتی نبوده؛ نمیگند با اعلامشون من سپرده گذار چه خاکی باید به سر کنم؟؟
  • بی نام IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
    1 0
    الان هر نهادی یه موسسه مالی اعتباری داره اگه به همین راحتی بود که تا الان انجامش میدادن
    • بی نام IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
      1 0
      سلام.خدمت اين دوستمون عرض كنم كه خودمن مدتي پيگيراين ماجرابودم كه سپرده ام را از ميزان بكشم بيرون يانه.اما وقتي پرسيدم متوجه شدم سپرده گذاراي بزرگ دست به پولشون نزدن وميگن جو روانيه ورفع ميشه.من هم شخصا تصميم گرفتم بذارم پولم بمونه.به بقيه هم يك چنين توصيه اي دارم.اما اين فقط پيشنهاده.موفق باشين
  • بی نام IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
    0 0
    متاسفانه هنوز مشکلات ما تموم نشده
  • بی نام IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
    1 0
    مگر برخود با این موسسات چقدر هزینه داره فقط کافیه در مرحله اول یک بلوک سیمانی جلوی درش بگذارید و در مووسسه را هم پلمپ کنید
  • بی نام IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
    2 0
    بهانه؟ این موسسات هم وطنان خود را بیچاره کرده اند وای به حال بیگانگان.
    • بی نام IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
      2 0
      تو این قضیه افرادی مثل من که پول لازم شدن شدیداً دارن متضرر میشن.برخورد میزان با مشتریان هم که غیرمسئولانه و نامناسبه،چک هایی هم که به ما دادند پاس نمیشه و در جواب اینکه میخواین چیکار کنید خیلی راحت میگن که اگه دوست دارید برید برگشت بزنید و یا برگردونید به حسابتون که هر موقع داشتیم بهتون بدیم. جالب اینکه تو این بحرانی که برای مردم خراسان بوجود اومده نهادهای مسئول سکوت عجیبی کردن و به داد مردم نمیرسن.این قضیه داره تبدیل به یه بحران اجتماعی و ... تو شرق کشور میشه. خبرآنلاین عزیز،لطفاً شما دیگه مردم رو رها نکنید و پیگیر این ماجرا باشید. از مسئولان که دیگه امیدی نیست.
  • بی نام IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
    3 0
    هرکی از راه پیدا میشه یه لگدی به میزانیهای بیچاره میزنه. خدا باعثو بانیشو تا قیامت لعنت کنه ..
  • بی نام IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
    2 0
    مردم باید از ازدحام خودداری کنند. این تنها راه حل مشکل است. الان فرصت خوبیه که با تسهیلاتی که میده صاحب وام بشم و به کارم رونق بدم.
  • بی نام IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
    1 0
    باسلام اگه موسسه ازشروع بحران عادلانه یه درصدی به سپرده گذاران میداد همه اروم میشدن.یه عده ای همه پولشونو برداشتند یه عده هم مثل من که پول لازم هستم بعداز کلی رفت وامدهیچی نتونستم بگیرم
  • بی نام IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
    1 0
    پاسخ: خیییییییییییییییییییییییر
  • مسعود IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
    1 0
    به نظرمن مردم باید از ازدحام خودداری کنند. این تنها راه حل مشکل است. الان فرصت خوبیه که با تسهیلاتی که میده صاحب وام بشم و به کارم رونق بدم.
  • مرتضی از مشهد IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
    0 1
    باسلام اگه موسسه ازشروع بحران عادلانه یه درصدی به سپرده گذاران میداد همه اروم میشدن.یه عده ای همه پولشونو برداشتند یه عده هم مثل من که پول لازم هستم بعداز کلی رفت وامدهیچی نتونستم بگیرم
  • بی نام IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
    1 0
    پولمونو که نمیدن حداقل سودشو بدن
  • بی نام IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
    0 0
    لا اقل پول کسانی نیاز فوری دارند پرداخت کنید