برای اولین بار در استان مرکز شیمی درمانی خرم آباد افتتاح شد

طی آئینی با حضور مسئولین استانی و خیرین و موسسه بیماران مبتلا به سرطان نور، مرکز شیمی درمانی در بیمارستان شهید رحیمی افتتاح گردد

مرتضی کاظمی بازیگر سینما و تلویزیون و مدیر عامل مرکز بیماری های لوپوس نیز از مهمانان ویژه این همایش بود.

به گزارش خبرانلاین لرستان ،کاظمی ضمن اظهار خوشحالی از بازدید از شهر خرم آباد گفت:افتتاح مرکز شیمی درمانی در این شهر بسیار حائز اهمیت است و دیگر بیماران مجبور نیستند در استانهای دیگر بلاتکلیف و سرگردان بمانند.

مرتضی کاظمی خبر داد:امروز علاوه بر این طرح تاسیس کلینیک درمان ناباروری نیز به همت دکتر رضوی کلید زده شد.یک بیمارستان 30تخت خوابی نیز با همت خیرین در استان کلید زده شد.

اطهری مدیر عامل موسسه بیماران سرطانی نور نیز در این جلسه تشریح کرد:بیشتر بیماران اعزامی ما در تهران از شهرستانها به ویژه لرستان هستند که با مشکلات اسکان و دشواری های سفر مواجه اند لذا رفع این مشکل نیازمند ورود بخش خصوصی هستیم که در استانها نیز مراکز سرطانی تاسیس گردد.به نحوی که نوبت های سرپایی شیمی درمانی را پوشش داده و ادامه درمان هم استمرار داشته باشد.

اطهری تصریح کرد:در خصوص گسترش حوزه سلامت در شهرهای کوچک نیازمند فرهنگ سازی هستیم که همت بلند خیرین و ورود بخش خصوصی را می طلبد.

حجت السلام والمسلمین نماینده ولایت فقیه و امام جمعه خرم آباد نیز گفت: ضمن تشکر از کادر پزشکان و موسسه نور باید گفت:همت و اقدام خداپسندانه این خیرین بسیار حائز اهمیت است که موجب سعادت اخروی و سربلندی استان است.

میرعمادی با اشاره به اهمیت سلام در آموزه های دینی تاکید کرد:در دین ما شکر نعمت سلامتی و تلاش برای حفظ آن اولین وظیفه هر مسلمان است که ضرورت سلامت فرد و جامعه را مبین می سازد.

امام جمعه خرم آباد بیان داشت:بیماری لزوما جسمی نبوده و هم اکنون فقر،اعتیاد و اشتهار به مفاسد از بیماری های روحی جامعه است که باید درمان شوند.

یحیی عیدی بیرانوند شهردار خرم آباد نیز ضمن خوش آمد گویی به مهمانان اعلام کرد:به عنوان مجموعه شورا، شهرداری و مدیریت شهری آمادگی همکاری و مشارکت با خیرین حوزه سلامت را داریم و در خصوص صدور مجوز ساخت از ناحیه مدیریت شهری هیچ ممانعتی وجود نخواهد داشت.
یحیی عیدی بیرانوند همچنین قبول کرد هزینه بنر،بیل بوردها و تبلیغات را در اختیار مرتضی کاظمی قرار دهد.

دکتر رحیمی رییس بیمارستان شهید رحیمی نیز در خاتمه عنوان کرد:تحقق خواسته های متنوع شهروندان و بیماران فقط با اتخاذ بودجه دولت میسر نبوده و نیازمند کمک بخش خصوص نیز هستیم.

وی ورود بخش خصوصی و مشارکت مجمع خیرین حوزه سلامت را بازوی کمکی حوزه سلامت برشمرد.

رحیمی خاطر نشان کرد:بیماریهای روحی و روانی،اعتیاد ،فقر و ایدز نیز پیامد گردابهای اجتماعی ست که مشارکت و همت بخش خصوصی و خود مردم را می طلبد تا ان شالله جامعه ای سالم و پر امنیت داشته باشیم.
رییس بیمارستان شهید رحیمی با اشاره به فقر،خشونت،ایدز و بیماری های روانی گفت:در این حوزه هم فقط بودجه دولت کفایت نمی کند، نیازمند حرکات خودجوش بخش خصوصی و مجمع خیرین سلامت هستیم که هر گونه آلودگی را از جمعه بزدایند.

رحیمی هدف مراکز درمانی استان را کاهش فاصله بهبود و کیفیت درمان نسبت به استاندارد نرم جهانی بهداشت عنوان کردو افزود:در جامعه ما نرخ رشد بالاست و به همین نسبت نیازمند وجود زیرساخت های لازم درمانی و توسعه مراکز درمانی هستیم.

وی تصریح کرد:وجود خیرین حوزه سلامت همان سبک زندگی اسلامی و مدینه فاضله است که پیغمبر اکرم (ص)برای ما به ارمغان آورده و با تحقق این رویکرد همواره زیر سایه زندگی اسلامی جامعه در صحت و سلامت خواهد بود.

خیران در همایش کمک هایی در راستای توسعه حوزه سلامت و بیماران در دستور کار قرار دادند.

شهرام فرهمند بازیگر و خواننده لرستانی که مدتی ست بر اثر نارسایی کلیه در مضیقه است ،از سوی خیرین کمک مالی دریافت کرد.
گفتنی ست در پایان این همایش مراسم اجرای موسیقی توسط گروه سیف الدین آشتیانی به اجرا درآمد و این گام بلند در بیمارستان شهید رحیمی با نوای ساز و شادی خیرین ،مدعوین و لبخند مسوولان استانی همراه بود

این مرکز در استان لرستان برای اولین بار راه اندازی شده است

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 613716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =