این روزها نمایشگاه عکسی از آثار هاشم شاکری برپا است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هاشم شاکری این روزها با نمایشگاه عکس‌های خود تحت عنوان «مادی» در گالری راه ابریشم(پارک لاله) میزبان علاقه‌مندان است.

شاکری در این پروژه مستندِ بلند مدت که حدود هشت سال به طول انجامیده است سعی کرده با به تصویر کشیدن زندگی مادربزرگش از کودکی تا مرگ (از سال ۱۳۰۳ تا ۱۳۹۵)، پروژه‌ای شخصی را درون بستری تاریخی روایت کند.

شاکری درخصوص برگزاری این نمایشگاه گفت: «این پروژه را من هشت سال است که دنبال می‌کنم. پروژه‌های من همیشه همراهم هستند و تمامشان نمی‌کنم. من سنگینی ناتمامی این پروژه را بر دوش خودم احساس می‌کردم و با برگزاری نمایشگاه از این سنگینی کاسته شد.»

او درباره سبک و تکنیکی که در این آثار به کار برده است توضیح داد: «این عکس‌ها کارهای مستندی هستند که با فضای شخصی من ثبت شده‌اند و تم هنری این عکس‌ها را با داشته‌های شخصی خودم تلفیق کرده‌ام.»

این هنرمند درباره انتخاب نام این نمایشگاه گفت: «نام شخصیت اصلی قصه «من» بوده است.»

شاکری درخصوص تعداد کارها و استقبالی که از نمایشگاه شده است بیان کرد: «11 اثر بزرگ و 24 اثر در ابعاد کوچک در این نمایشگاه قرار دارد، در کنار آن هم یک چیدمان با همین نسبت و یک پادکست قرار دارد که همدیگر را پوشش می‌دهند و یک فضای هنری را ایجاد می‌کنند که مخاطب را به فضای شخصی من وارد می‌کند تا با آن تفکری که در پشت آثار من قرار دارد آشنا شود. خوشبختانه تا به امروز هم استقبال بسیار خوب بوده است.»

این عکاس درباره محتوا و موضوعی که دراین آثار به آن پرداخته است توضیح داد: «همه این این عکس‌ها درباره زندگی مادربزرگ من است که ابتدا فلش بکی به دوران کودکی او تا دوره آغاز بیماری‌اش داشته‌ام و سپس هشت سال آخر عمر او را که در نهایت با درگذشت او همراه بود روایت کرده‌ام.»

او ادامه داد: «سعی او در مبارزه با بیماری برای بقا و انرژی مثبتی که در آن دوره داشت، همچنین روحیه شکست­ ناپذیر و سرشار از عشق و امیدش که برای خانواده‌ خود مقاومت می‌کرد، همه این‌ها مسایلی بود که برای من بسیار ارزشمند و زیبا بود و سعی کردم که این مسایل را به تصویر بکشم.»

شاکری درپایان درخصوص برنامه آینده خود و همچنین گسترش این نمایشگاه گفت: «من یک نمایشگاه با موضوعی متفاوت و همانند همین کار در فضای شخص خودم خواهم داشت. البته این نمایشگاه را هم ادامه خواهم داد همانطور که در کره هم برگزار شده است.»

او همچنین افزود: «من در آینده تصمیم دارم که این آثار را به شکل یک کتاب جمع آوری کرده و در ایران منتشر کنم.»

نمایشگاه «مادی» تا ششم دی در گالری راه ابریشم(پارک لاله) میزبان علاقه‌مندان است.

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 614091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =