ایرنا نوشت: همپیمان داعش در جنوب شرق آسیا چهار خدمه یک قایق دارای پرچم فیلیپین را در آب هایی جنوبی این کشور ربود.

گروه تروریستی ابوسیاف همپیمان داعش در آب های این منطقه فعالیت دارد و تاکنون چند خدمه کشتی های مالزیایی و اندونزیایی را ربوده و در قبال آزادی آنها باج طلب می کند. سر چند گروگان نیز به دلیل نپرداختن باج قطع شده است.

'فایلمون تان' سخنگوی ارتش منطقه ای فیلیپین روز چهارشنبه اعلام کرد: یک کشتی اوایل روز سه شنبه، قایق بدون سرنشین 'اف.بی. رامونا 2' را در دریای 'سیلیبس' دو ساعت پس از آنکه خدمه این قایق آخرین تماس رادیویی خود را برقرار کرده بودند، یافت.
وی افزود: هنگام پیدا شدن این قایق، همه سرنشینان آن ربوده و وسایل ارتباطی آن نیز به سرقت رفته بود.

به نوشته 'نیو استریت تایمز'، سخنگوی منطقه ای ارتش فیلیپین اعلام کرد: گمان می رود کاپیتان و سه خدمه این قایق ربوده شده اند.

این منطقه که آدم ربایی در آن صورت می گیرد در نزدیکی جزیره 'سولو' و در فاصله بیش از یکهزار کیلومتری مانیل پایتخت فیلیپین واقع است.
'سولو' دژ محکم گروه تروریستی ابوسیاف محسوب می شود که عامل برخی بمب گذاری های مرگبار و همچنین آدم ربایی به منظور کسب باج است.
این مقام ارتش فیلیپین در این مورد که آیا گروه تروریستی 'ابوسیاف' در آدم ربایی های اخیر این کشور دست داشته یا خیر، به طور قطع اظهار نظر نکرد.
این قایق فیلیپینی بخشی از ناوگان صید ماهی تن در جنوب فیلیپین بوده است که سرنشینان آن نیز از اهالی ساکن در جنوب این کشور هستند.

ارتش فیلیپین هفته گذشته اعلام کرد گروه ابوسیاف هنوز 18 گروگان خارجی و پنج گروگان فیلیپین در اختیار دارد که بسیاری از آنها در قایق ها و کشتی های دریایی حاضر در آبهای جنوب فیلیپین ربوده شده اند.
مالزی، اندونزی و فیلیپین از ماه های گذشته همکاری های گسترده ای برای گشت زنی مشترک در اب های منطقه به منظور مقابله با آدم ربایی در آب های مشترک انجام داده اند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 614534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =