رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:مسوولین دانشگاه، دانشجویان و اساتید می‌توانند با حفظ آرامش و تمسک به قانون، مشکلات و موانع به وجود آمده را به حول و قوه الهی مرتفع نمایند.

به گزارش ایسنا آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با تأکید بر این‌که بنیاد پیشرفت کشور در آینده بر اساس سیاست‌های کلی مورد تأیید رهبر معظم انقلاب، توجه و تأکید بر علم و دانش است، اظهار کرد: کشورهایی که از نیروی انسانی عالم و دانشمند به درستی استفاده می‌کنند نیاز به اسراف و حیف و میل دیگر منابع خود ندارند.

اهم سخنان رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از اعضای هیات علمی و دانشجویان نخبه دانشگاه آزاد اسلامی و نمایندگان تشکل‌های سیاسی این دانشگاه عبارت است از:

  •  اکنون پس از گذشت ‌٤ سال از ابلاغ سند چشم‌انداز توسط مقام رهبری، حرکت چشمگیری در این زمینه دیده نمی‌شود. براساس سند چشم‌انداز ابلاغی باید هر ساله ‌٥ / ‌٢ درصد به بهره‌وری کشور افزوده شود که این امر محقق نشده است.
  • دانشگاه آزاد اسلامی شجره طیبه‌ای است که با دست مبارک امام راحل غرس شد، ریشه دوانید و اکنون به درختی تناور در کشور و منطقه تبدیل شده است.
  • در آغاز مباحث تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی فضای جامعه به شدت گرایش به دولتی کردن امور داشت و همین موضوع نخستین و بزرگترین مشکل بر سر راه بود که با تدبیر امام(ره) حل شد و مشکلات و موانع بزرگ دیگری نیز در طول سالیان تأسیس این دانشگاه همواره وجود داشته است.
  • رفع این موانع نیازمند صبر و بردباری است. مسوولین دانشگاه، دانشجویان و اساتید می‌توانند با حفظ آرامش و تمسک به قانون، مشکلات و موانع به وجود آمده را به حول و قوه الهی مرتفع نمایند.
  • توسعه و گسترش مقاطع تکمیلی و عالی نیاز کنونی جامعه و دانشگاه‌های کشور است. همان نیازی که ابتدای انقلاب موجب شد، دانشگاه آزاد اسلامی برای مقاطع کارشناسی شکل بگیرد، اکنون برای خیل عظیمی از فارغ‌التحصیلان در مقاطع بالاتر به شدت احساس می‌شود.
  • مسوولان دانشگاه آزاد اسلامی به سهم خود برنامه وسیعی برای توسعه و گسترش تحصیلات تکمیلی پیش‌بینی کرده‌اند. ان‌شاءالله در آینده نزدیک تشنگان تحصیل در مقاطع عالی از مواهب این تصمیمات بهره‌مند خواهند شد.
  • در حال حاضر دانشگاه آزاد و فارغ‌التحصیلان آن سهم بزرگی در مدیریت کشور دارند و بارهای بسیاری را از دوش دولت برداشته‌اند. متأسفانه گاهی مشاهده می‌شود که برخی مسوولان به جای حمایت و تسهیل در امور این دانشگاه ـ که بسیاری از وظایف دولت را بر دوش دارد ـ موانع را تشدید نموده و یا دست‌اندازهایی ایجاد می‌کنند.
  • به گفته صاحب‌نظران اکنون دانشگاه آزاد به بزرگترین وقف دنیا و جهان اسلام تبدیل شده است و این وظیفه همگان را در حفظ و حراست از سرمایه‌های این مؤسسه عظیم جهان اسلام تشدید می‌کند تا ان‌شاءالله برکات این حرکت به نسل‌های آینده این کشور و منطقه منتقل شود.
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 61464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =