محمد مرادی گفت: در بحث وقوع تصادف در صحنه ۲۰درصد آمار فوت شدگان کاهش یافته است. که آمار متوفا برابر با سال گذشته است .

حدیث جمشیدی : رئیس پلیس راهور با بیان اینکه ۳درصد متوفیان براساس آمار پزشکی قانونی کاهش داشته است ،افزود:۴درصد فقرات منجر به جرح شده که یک درصدبه آمار مجروحین اضافه شده است .


محمد مرادی گفت: با کنترل همکاران شدت تصادفات پایین آمده شده است. که در اثرعملکرد پلیس از فوت به جراحت رسیده که درصد فوت شدگان در وقوع تصادفات پایین آمده است .

وی با بیان اینکه یک هزارو ۷۹۱دستگاه خودرو با عناوین مختلف توقیف شده که از مجموع تصادفات ۵۹درصد در روزو۴۱درصد درشب بوده است ، افزود: که ۴۲درصد از تصادفات درخیابان های اصلی و چهاردرصد در تقاطع و پنج درصد در میادین و هفت درصد در کمربندیها و بزرگراهها بوده است .

رئیس پلیس راهور گفت:علت ۲۴درصدتصادفات عدم توجه به جلو و پنج درصد عدم رعایت فاصله طولی و ۲۰درصدبه علت عدم رعایت حق تقدم بوده است.

محمد مرادی با اشاره به اینکه از میزان تصادفات ۸۱درصد خودرو های سواری و ۶درصد وانت ها و پنج درصد موتور سیکلت چهار درصد کامیون و کامیونت ها دخیل بوده اند،گفت:در وقوع تصادفات مردان در گروه سنی ۲۵تا ۳۵سال ۳۷درصد دخیل بوده که رانندگان زن در گروه سنی ۲۵تا ۳۵سال بیشترین فراوانی را داشته که دو درصد افزایش یافته است .

مرادی افزود: نداشتن بیمه و سایر بیمه های مرتبط خودرو از علل زندان شدن برخی از افراد است . که بنابراین داشتن بیمه شخص ثالث اجباری است ـ

وی گفت: در طول هشت ماه گذشته یک هزارو ۵۱۳دستگاه خودرو به دلیل نداشتن بیمه متوقف شده اندکه یک هزارو ۵۰۱مورد به علت همراه نداشتن بیمه اعمال قانون شده اند،

رِئیس پلیس راهوراستان با بیان اینکه در طول هشت ماه گذشته ۲۷هزارو ۲۶مورد فقره تخلف سرعت داشته ایم که ا عمال قانون شده اند،افزود: ۴هزارو ۸۹۴مورد عبور از چراغ قرمز بوده و ۸هزارو ۵۲۱مورد عبور ممنوع که ۶هزارو ۵۹۸مورد تخلفات اجتماعی و صدای ناهنجار که در جامعه هنجار شکنی بوده است اعمال قانون شده . و ۹۳۷دستگاه خودرو در بحث اجتماعی توقیف شده اند.

محمد مرادی گفت: در طول هشت ماه گذشته یک هزارو ۲۷۸مورد موتور سیکلت توقیف شده اند. که با۲۶هزارو ۳۴۴مورد که درحین رانندگی با تلفن همراه صحبت کرده اند برخورد شده است .

مرادی با اشاره به اینکه ۱۱هزارو ۴۸۷مورد تجاوز به گذرگاه عابرپیاده داشته ایم ،افزود: ۱۳۵هزارو ۲۵مورد به دلیل نبستن کمربند ایمنی اعمال قانون شده .که ۴هزارو ۵۳۸دستگاه خودرو توقیف شده اند.

وی گفت: ۵هزارو ۸۰۰مورد با مسافربر شخصی برخورد داشته ایم . که ۲۲/۵درصدرشددر اعمال قانون نسبت به هشت ماه گذشته داشته است.

مرادی با بیان اینکه ۲۴هزارو ۹۲۰دستگاه موتور سیکلت به دلیل عدم استفاده از کلاه ایمنی اعمال قانون شده اند،افزود: یک هزارو ۵۱۵مورد موتور سیکلت به دادگاه ارجاع شده.که از۲۱هزارو ۴۶۰مورد تخلف موتور سواران متخلف اعمال قانون شده اند.

وی گفت: در طول هشت ماه گذشته درشماره گذاری خودروهای فرسوده ۴هزارو ۷۰۸دستگاه خودرو تعویض پلاک شده اند . که ۵۲هزارو ۵۶۱مورد در نقل وانتقالات خودرو پلاک شماره گذاری شده اند.

مرادی با بیان اینکه ۱۱۰دستگاه خودرو وارداتی شماره گذاری شده که ۱۱هزارو ۶۴مورد موتور سیکلت بوده است .که با تجمیع ۳۷۱هزارو ۱۹۱دستگاه خودرو شماره گذاری شده اند.

وی گفت: ۱۵هزارو ۵۰۱مورد گوهی نامه صادر کرده ایم. که۴۳۶مورد تعویض پلاک و ۱۲هزارو ۴۳مورد گواهی نامه المثنی صادر شده است.
محمد مرادی با بیان اینکه در فرهنگ سازی صحیح کلاس ها و کارگاههاو جلسات آموزشی متعددی داشته ایم .، افزود: با همکاری اداره بهزیستی ۴۳۰۰نونهال در مهدکودکها وبه ۳۷هزار دانش آموزدر تمام مقاطع آموزش داده ایم .

وی گفت: در ۹ماهه امسال پنج هزارو ۷۳۶مورد با خودرو سوازی و وانت های دستفروشان که سد معبرکرده اند اعمال قانون شده ،افزود: ۲۴۵خودرو که مشغول میوه فروشی بوده اند به شهرداری معرفی شده اند.

رئیس پلیس راهور استان با اشاره به اینکه طرح ترافیکی در سطح شهر برگزارشده است،گفت: در چند نقطه شهر مشکلاتی وجودداردکه با دعوت پلیس راهور از فرمانداری ،استانداری،شهرداری، اجرائیات و حمل ونقل مسائل بررسی را بررسی کرده ایم.

این مسؤول به وجود ۱۵دستگاه دوربین در سطح شهر برای ثبت تخلف و کنترل سرعت اشاره کرد و یادآور شد : ۴۷دستگاه دوربین مانیتورینگ توسط شهرداری در سطح شهر نصب شده است .

مرادی با بیان اینکه مدیریت تصویری در برهی از نقطه های شهر انجام می شود که متناسب با شرایط تصادفات طرح را اجرامی کنیم،گفت: هر ماه میزان تصادفات را تجزیه وتحلیل و به آن نقطه یا شهرستان که دارای بیشترین وقوع تصادف باشد . امکانات و نکات لازم را برای اجرای طرح ارائه می دهیم .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 614889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =