ایرنا نوشت: ترامپ روز پنجشنبه در واکنش به حمله تروریستی در برلین گفت، این حمله ضرورت اجرای طرح پیشنهادی او برای جلوگیری از ورود مسلمانان به کشورش را تایید و ثابت می کند که نظر او در این باره از ابتدا درست بوده است.

ترامپ که در تبلیغات انتخاباتی خود بر طرح مبنی بر ثبت نام مسلمانان مقیم آمریکا و جلوگیری از ورود مهاجران مسلمان به این کشور اصرار می کرد، حمله به بازار کریسمس در برلین آلمان را فرصتی برای تاکید بر ضرورت اجرای طرح مورد نظر خود دانست.
ترامپ در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: شما از طرح من اطلاع دارید و این طرح صد در صد' درست است.

اما وی به وضوح مشخص نکرد که آیا منظور او از این طرح جلوگیری از ورود تمام مسلمانان به خاک آمریکا است یا به توضیحاتی که اخیرا بدنبال این اظهارات مبنی بر جلوگیری از ورود مهاجران مسلمانی که از کشورهایی با سابقه گرایش های افراطگرایانه اسلامی داده بود، اشاره دارد.

درحالی که رئیس جمهور آینده آمریکا همچون گذشته با این اظهارات ابهام آمیز خود، بهانه و زمینه ای برای تفسیر را در محافل رسانه ای و سیاسی بجای گذاشته «جیسون میلر» یکی از مشاوران ترامپ و مدیر ارتباطات تیم او، ساعاتی پس از این اظهارات گفت که منظور وی تاکیدی بر مواضع اخیر خود در این رابطه بوده است.

میلر نوشته است که ترامپ از ابتدا بوضوح گفته است که جلوی ورود کسانی را که از کشورهایی با نرخ بالای گرایش های تروریستی به این کشور می آیند خواهد گرفت و به منظور حمایت از جان آمریکایی ها، تدابیر جدی در مورد کسانی که قصد ورود به آمریکا را دارند، اتخاذ خواهد کرد.

وی گفت که این تصمیم ترامپ موجب ناخرسندی کسانی می شود که ذهن آن ها به گفته او گرفتار تحجر 'مصلحت گرایی های سیاسی ' شده است.
وی تاکید کرد که برای ترامپ هیچ چیزی مهم تر از امنیت زندگی مردم آمریکا نیست.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 615144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ميعود DE ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۲
    10 0
    كار درست رو تو ميكنى دمت گرم اينا رو بايد تو دريا ريخت