۰ نفر
۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۴

تماشاگران امروز نوشت؛ شرایط آرسنال دوباره پیچیده شده است. صدرنشینی و دوباره نزو ل؛ در این باره تحلیل های متفاوتی وجود دارد.

محمدحسین عباسی:یک/ بين دو نيمه مسابقه حساس با منچسترسيتي در ورزشگاه اتحاد، ستاره‌هاي تيم آرسن ونگر درست مثل قهرمان‌ها از مقابل دوربين‌هاي اختصاصي شبكه اينترنتي منچسترسيتي عبور مي‌كنند.
آنها نيمه اول را با پيروزي به پايان رسانده‌اند تا در تونل ورزشگاه به بازيكنان رقيب فخر بفروشند.
نيمه دوم مسابقه اما سرنوشت متفاوتي پيدا مي‌كند.
دو گل سانه و استرلينگ، همه امتيازهاي بازي را از آرسنال مي‌گيرد تا پسران ونگر در پايانِ بازي ديگر سيماي قهرمان‌ها را در تونل ورزشگاه به نمايش نگذارند.
اين شكست تلخ‌، شانس صعود به رده دوم را از آرسنال مي‌گيرد و مثل هميشه روياپردازي‌هاي هواداران اين تيم براي قهرماني را محدود مي‌كند.
بيشتر انتقادهاي هواداران عصباني توپچي‌ها، متوجهِ «ذهنيت آسيب‌پذير» بازيكنان تيم است.
به‌ويژه دو ستاره كليدي اين فصل تيم. الكسيس سانچز و مسعود اوزيل. حالا آنها متهم هستند كه با پيچ و تاب‌دادن به ماجراي امضاي قراردادهاي جديد، شرايط روحي تيم را تحت‌تأثير قرار داده‌اند.
دو/ الكس يس سانچز و مسعود اوزيل، به عنوان دو مهره شكست‌خورده به آرسنال پيوستند. الكسيس در بارسلونا هرگز نتوانسته بود انتظارات بالاي هواداران اين تيم را برآورده كند.
او به فرصتي براي اثبات دوباره خودش نياز داشت و آرسن ونگر، به بهترين شكل ممكن اين فرصت را در اختيار او قرار داد تا ثابت كند يك بازيكن در كلاس جهاني است.
او در لباس قرمز، فصل به فصل و روزبه‌روز بهتر مي‌شود. الكسيس در همين فصلِ ليگ برتر، 12 گل و 6 پاس گل در كارنامه دارد و در پست جديدي كه ونگر برايش انتخاب كرده، درخشان ظاهر شده است.
درست مثل الكسيس، آرسنال به اوزيل هم اعتماد به نفس داد. او كه از هياهوي هميشگي مادريد خسته شده بود، خلاقيت‌اش را در ورزشگاه امارات به نمايش درآورد.
اوزيل با دستمزد 140 هزار پوند در هفته، پردرآمدترين بازيكن تيم ونگر است و الكسيس با 130 هزار پوند در هفته، در رده دوم اين فهرست قرار مي‌گيرد.
هر دوي آنها در قرارداد جديد به دنبال دستمزدهايي بالاتر از 200 هزار پوند در هفته هستند اما مسئله اين دو ستاره و آرسنال، تنها پول نيست.
آنها به توجه و اعتماد باشگاه نياز دارند و اين موضوع، دريكي از آخرين مصاحبه‌هاي سانچز، شفاف به نظرمي‌رسد: «من هرگز به دنبال پول نبوده‌ام اما باشگاه بايد نشان بدهد كه براي من اهميت قائل است».
سه/ آرسنال يكي از ثروتمندترين باشگاه‌هاي فوتبال كره زمين است و از همه راه‌هاي ممكن براي درآمدزايي به بهترين شكل استفاده مي‌كند.
در اين مجموعه، براي حفظ دو ستاره مهم مشكل مالي وجود ندارد اما مديران باشگاه در اين مورد تصميم‌گيرنده نيستند و مثل همه اين سال‌ها، تصميم نهايي را پروفسور فرانسوي خواهد گرفت. او براي خريد و فروش بازيكن، مدل اقتصادي شبه ماركسيستي خاص خودش را دارد و همين موضوع، آرسنالي‌ها را نگران از دست دادن الكسيس و اوزيل مي‌كند. به نظر مي‌رسد آنچه هشت سال قبل بين كارلوس ته‌وز و الكس فرگوسن اتفاق افتاد، حالا در حال شكل‌گرفتن بين ونگر و دو مهره مهم تيمش است.
سؤال كليدي اينجاست كه آرسن ونگر تا چه مرحله‌اي به اين بازي ادامه خواهد داد؟ بعضي‌ها بر اين باورند كه پيرمرد تا پايان ماجرا خواهد رفت و بعضي‌ها معتقدند او بالاخره درمقابل درخواست افزايش دستمزد اين دو بازيكن تسليم مي‌شود.
در مورد اوزيل و الكسيس اما ترديدي وجود ندارد كه هر دوي آنها هيچ انعطافي از خود نشان نخواهند داد.
درصورت جدايي ستاره‌هاي آلماني و شيليايي، گفته مي‌شود ونگر براي خريد همزمان ماركو رويس و ديميتري پايه اقدام خواهد كرد. هواداران آرسنال اما به خوبي مي‌دانند كه تيم‌شان دورنماي جذابي براي اين دو ستاره ندارد و حتي در صورت خريد آنها، رسيدن اين دو نفر به سطح هماهنگي اوزيل و الكسيس در آرسنال، زمان زيادي نياز خواهد داشت.
چهار/ طولاني‌شدن روند مذاكره‌هاي آرسنال با مسوت و سانچس، براي اسطوره فرانسوي آرسنال خوشايند نبوده است.
تيري آنري رفتار اين دو بازيكن را شبيه گروگان‌گيري مي‌داند و معادلاتي كه بين اين دو بازيكن و تيم قرمزپوش شمال لندني برقرارشده را نمي‌پسندد.
كارشناس شبكه اسكاي در اين مورد گفته است: «نمي‌دانم كه آرسنال مبالغ مورد نظر اين ستارگان را پرداخت مي‌كند يا خير اما آنها بايد برنامه‌اي در صورت جدايي احتمالي اين دو بازيكن داشته باشند.
در حال حاضر كار آنها شبيه گروگان‌‌گيري است. اوزيل و سانچز بازيكنان بزرگي هستند اما اگر قرار است چنين مبلغ هنگفتي دريافت كنند، بايد هر هفته و حتي زماني كه بازي‌ها برگزار نمي‌شود هم هت‌تريك كنند! از نظر من يك بازيكن بايد جام‌هاي زيادي را براي يك باشگاه به ارمغان بیاورد تا چنين مبالغي را درخواست كند».
پنج/ در يك دهه اخير، كنايه‌اي در مورد آرسنال در انگلستان شكل گرفته است: «صدرنشيني آرسنال مثل بالارفتن فيل از درخت است، نمي‌داني چطور به آنجا رسيده اما مطمئني سقوط خواهد كرد!». تيم ونگر در اين فصل نيز به صدر رسيده و مدتي بعد در سراشيبي سقوط قرار گرفته است.


252 43

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 615205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =