مدیرکل ثبت احوال هرمزگان گفت: سازمان ثبت احوال کشور از جمله ارگان‌هایی محسوب می‌ شود که بیشترین بهره‌گیری از فناوری‌های جدید را دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از هرمزگان، فرزاد افشاری ‌نژاد در سخنانی پیش از خطبه‌ های نماز جمعه بندرعباس ضمن تبریک فرارسیدن هفته ثبت احوال، عنوان کرد: سازمان ثبت احوال کشور که در رویکرد نوین خود با بهره‌گیری از فناوری‌های جدید، از جمله ارگان‌هایی محسوب می شود که بیشترین بهره‌گیری از فناوری‌های جدید را دارد.

وی ادامه داد: سوم دی‌ماه مصادف با سالگرد ثبت نخستین سند هویتی در ثبت احوال کشور است و در همین راستا هر ساله از سوم تا نهم دی‌ماه برنامه‌هایی در سطح کشور برای معرفی هر چه بیشتر فعالیت‌های ثبت احوال برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه نخستین سند و شناسنامه در کشور به نام فاطمه ایرانی صادر شده است،‌ افزود: امروز شاهد هستیم که ثبت احوال با ورود به عرصه‌های نوین، موضوع احراز هویت و ثبت وقایع حیاتی را به طور کل دگرگون و بازتعریف کرده به نحوی که شاهد صدور کارت هوشمند ملی و شناسنامه های مکانیزه هستیم که سرعت، دقت و امنیت اسناد و احراز هویت ایرانیان را تا حد قابل توجهی ارتقا داده است.

مدیر کل ثبت احوال هرمزگان با بیان اینکه پروژه صدور کارت هوشمند ملی در هرمزگان نیز همانند سایر استان‌های کشور با سرعت زیادی در حال اجرا و پیگیری است، از مردم این استان خواست با مراجعه به دفاتر پیشخوان ثبت احوال، دفاتر پستی و ادارات ثبت احوال شهرستانی مراحل ثبت نام خود برای صدور کارت هوشمند ملی انجام دهند.

وی گفت: توصیه می‌ شود واجدان شرایط دریافت کارت هوشمند ملی نیز در اسرع وقت با مراجعه به مراجع یاد شده، نسبت به ثبت نام کارت هوشمند ملی در استان اقدام کنند.

افشاری‌نژاد از کارت هوشمند ملی به عنوان کلید ورود به دروازه دولت الکترونیک نام برد و افزود: رشد و توسعه کشور در گرو استفاده از دولت الکترونیک است که این امر اهمیت و لزوم اجرای طرحی همانند کارت هوشمند ملی را بیش از پیش برای کشور حیاتی کرده است.

وی یادآور شد: ثبت احوال با استفاده از تکنولوژی‌ها نوین و سیستم‌های رایانه‌ای امروز به عنوان یکی از دستگاه‌های پیشرو دولتی در  امر به خدمت‌گیری از فناوری‌های جدید محسوب می‌شود که با مساعدت و تلاش کارکنان ثبت احوال استان، در هرمزگان نیز شاهد ایجاد زیرساخت‌های قابل تاملی هستیم که سرعت ارائه خدمات را به چندین برابر افزایش داده است.

مدیرکل ثبت احوال هرمزگان در بخش دیگری از سخنان به مولفه‌های امنیتی و کارکردهای تحت وب کارت هوشمند ملی اشاره و افزود:‌ امکان جعل کارت شناسایی ملی با صدور کارت هوشمند ملی به صفر می‌رسد، با کارت هوشمند امضای دیجیتال نیز ممکن می‌َشود و این در حالیست که این کارت با برخورداری از ریزتراشه می‌تواند در آینده خدمات سایر بخش‌ها از جمعه بانک، بیمه‌ها و ... را نیز پشتیبانی کند.

وی در پایان از دست‌اندرکاران ستاد اقامه نماز جمعه بندرعباس و آیت‌الله نعیم‌آبادی به دلیل اختصاص زمان به ثبت احوال استان تقدیر و خاطر نشان کرد: ثبت احوال استان اولویت خود را بر روی تکریم ارباب رجوع و ارائه خدمات با کیفیت در کوتاه‌ترین زمان ممکن قرار داده است.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 615378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =