۰ نفر
۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۰۶:۵۴

تمامی سیاستمداران عراقی بر خروج از بن‌بست تاکید دارند اما عملا اتفاقی رخ نمی‌دهد

دید و بازدیدها در عراق همچنان ادامه دارد . ائتلاف های ملی و دولت قانون دست در دست هم گذاشته‌اند تا شاید بتوانند عراق را از بن‌بست سیاسی که گرفتار آن شده‌است، نجات دهند . با این‌همه هنوز هم ائتلافی در این کشور با عنوان ائتلاف حاکم زمامداری امور را در دست نگرفته است . به گزارش آسوشییتدپرس، جلال طالبانی رئیس جمهور عراق و عمار حکیم رهبر ائتلاف ملی این کشور بر ضرورت تسریع در هماهنگ کردن مواضع و دیدگاه ها برای تشکیل دولت آینده تاکید کردند.

دفتر ریاست جمهوری عراق روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد ، طالبانی و حکیم در نشستی مشترک تازه ترین تحولات سیاسی عراق را بررسی و بر ضرورت تسریع در تحقق هماهنگی میان گروه ها واحزاب پیروز در انتخابات پارلمانی و نزدیک کردن مواضع آنان و طولانی نشدن خلا سیاسی در عراق تاکید کردند.

طالبانی و حکیم همچنین خواستار ایجاد ساز و کاری موثر برای تشکیل دولت آینده عراق با مشارکت همه گروه های سیاسی این کشور شدند. رئیس جمهور عراق در گفتگو با رهبر ائتلاف ملی عراق همچنین جزئیات سفر اخیر خود به مصر و ملاقات با حسنی مبارک رئیس جمهور این کشور را برای وی تشریح و این سفر را موفقیت آمیز و نتیجه بخش توصیف کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 61566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =