جانشین فرمانده انتظامی استان، گفت: هدایت، هماهنگی و هدفمند سازی فعالیت های رسانه ای، ضرورت امروز پلیس است و معاونت اجتماعی در حوزه عملیات روانی نقش کلیدی دارد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پايگاه خبري پليس، سرهنگ "محمدکريم بيات" در جلسه کميسيون اطلاع رساني و عمليات رواني فرماندهي انتظامي استان البرز، اظهار داشت: امروز ما در عصر ارتباطات، شاهد انقلاب پرشتابي در عرصه اطلاع رساني و عمليات رواني هستيم که به هيچ وجه نمي توان آن را ناديده بگيريم و از کنار آن به آساني بگذريم.
وي افزود: معاونت اجتماعي ناجا با درک هوشمندانه اين مسئله اقدام به تشکيل و راه اندازي مرکز فرماندهي و کنترل رسانه اي و عمليات رواني کرده است تا براي پايش، مديريت متمرکز و هدفمند فعاليت هاي رسانه اي از ظرفيت هاي موجود به بهترين شکل بهره گيري نمايد.
سرهنگ بيات ابراز داشت: امروزه فناوري هاي نوين اين امکان را به شهروندان داده تا با استفاده از يک تلفن همراه هوشمند به شبکه هاي جهاني متصل و اخبارو اطلاعات را در قالب هاي مختلف انتشار دهند و در پي آن جريان هاي مختلف با توجه به نگرش و خط مشي خود از اين داده ها و اطلاعات در جهت منافع خود بهره برداري مي کنند.
وي با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري(مدظله العالي) گفت: فرمانده معظم کل قوا در فرمايشات گهربار خود برتأثير قابل توجه فضاي مجازي و جبران عقب ماندگي ها در اين حوزه مهم تأکيد کرده اند که اين امر مسئوليت ما را سنگين تر مي کند.
اين مقام انتظامي خاطرنشان کرد: انضباط بخشي فعاليت هاي رسانه اي و عمليات رواني، ساماندهي، هم افزايي و هم پوشاني، مقابله فعال و پيش دستانه با عمليات رواني انجام شده عليه ناجا از جمله مهمترين اهدافي است که در دستور کار اين مرکز قرار دارد.
معاونت اجتماعي در ايجاد وحدت رويه و مديريت افکار عمومي نقش کليدي دارد
سرهنگ بيات ادامه داد: ترسيم چشم اندازي شفاف و درست از فعاليت هاي رسانه اي و عمليات رواني نيازمند برنامه ريزي، حضور و اشراف همه جانبه و قوي برفضاهاي مجازي دارد که ضرورت رصد و پايش اطلاعات در سايت ها، شبکه ها و کانال هاي اجتماعي، سيستم هاي چندرسانه اي و ... را مي طلبد.
اين مقام انتظامي تأکيد کرد: پرهيز از موازي کاري و اقدامات جزيره اي در واکنش به اتقاقات جامعه بخصوص در مواردي که احتمال ايجاد بحران و حساسيت هاي اجتماعي بالاست امري بديهي است بنابراين معاونت اجتماعي به عنوان متولي امر در پوشش حوادث و جريانات و ايجاد وحدت رويه براي مهندسي و مديريت افکار عمومي نقش کليدي دارد.
وي بيان کرد: همه فرماندهان، مديران و کارکنان در اين حوزه ها بايد با معاونت اجتماعي هماهنگي و همکاري داشته و پاسخگوي اقدامات خود باشند چراکه هرگونه واکنش ناسنجيده و هيجاني باعث آسيب به وجه پليس و سرمايه هاي "اجتماعي و رسانه اي " آن مي شود.
جانشين فرمانده انتظامي استان البرز در پايان گفت: کليه يگانها بايد در اسرع وقت زمينه هاي لازم را براي تحقق اهداف و تأمين و فراهم سازي بسترهاي ارتباطي مورد نياز مرکز فرماندهي و کنترل رسانه اي ناجا فراهم کنند و بامعاونت اجتماعي استان همکاري تنگاتنگ و مستمر داشته باشند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 615738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =