معاون شهردار: رکود در ساخت و ساز، چرخ مدیریت شهری را فلج کرده است

معاون اداری مالی شهردار همدان گفت: با توجه به رکود موجود در عرصه ساخت و ساز، اگر مشارکت مردم با شهرداری نباشد، چرخه مدیریت شهری فلج خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ مرتضی حضرت‌زاده، در مراسم قرعه کشی شهروندان خوش حساب پرداخت کننده عوارض نوسازی با اعلام مطلب فوق افزود: از محل عوارضی که شهروندان پرداخت می‌کنند، هزینه های امور شهری تامین می شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر مشارکت در شهرداری نباشد با توجه به رکود موجود در عرصه ساخت و ساز چرخه مدیریت شهری به گردش در نمی‌آید.

معاون اداری مالی شهردار همدان تصریح کرد: با توجه به سیاستگذاری انجام شده شهرداری‌ها مکلف به دریافت بهای خدمات در بخش مسکن، املاک اداری و صنعتی در قبال ساخت و ساز هستند.

وی با تأکید بر اینکه گردش چرخ شهرداری به عوارض نوسازی بستگی دارد، یادآور شد: در شهر همدان مشارکت مردم پایین و حدود 10 درصد است.

حضرت‌زاده با بیان اینکه با همفکری انجام شده برای افزایش مشارکت، سیاست‌های تشویقی برگزیده شده است، اظهار داشت: 155 هزار واحد مشمول پرداخت عوارض در چهار منطقه پیش‌بینی شده است، نزدیک به 15 هزار واحد مشمول جایزه خوش‌حسابی شدند که البته این رقم برای شهر همدان بسیار ناچیز است.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 615876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =