ایرنا نوشت: 'عادل الجبیر' وزیر خارجه عربستان سعودی در ادامه دخالت ها در امور داخلی عراق و اهانت ها علیه نیروهای مسلح این کشور، روز دوشنبه اتهام های خود را علیه نیروهای بسیج مردمی الحشد الشعبی تکرار کرد و این نهاد مردمی عراق را به فرقه گرایی متهم کرد.

خبرگزاری اسپوتینک روسیه روز دوشنبه در خبری به نقل از منابع داخلی عراق از جمله پایگاه خبری 'موسوعه العراق' نوشت: الجبیر مدعی شده است که برای پشت سر گذاشتن بحران فرقه ای در عراق می بایست نیروهای الحشد الشعبی را از صحنه کنار گذاشت.
وزیر خارجه سعودی در گفت و گوی مطبوعاتی مشترک با 'ناصر جوده' همتای اردنی خود در ریاض مدعی شد که کشورش خواستار عراق یکپارچه و مستقل در چارچوب جهان عرب است .

وی در ادامه اظهارات توهین آمیز خود علیه مردم و نهاد قانونی عراق مدعی شد: الحشد الشعبی یک نهاد فرقه گراست که توسط افسران ایرانی هدایت و رهبری می شود.

الجبیر که کشورش یکی از حامیان اصلی تروریسم در عراق و سوریه به شمار می رود، افزود: شبه نظامیان فرقه ای، وحدت و امنیت عراق را در معرض تهدید قرار می دهند.

این در حالیست که در تشکیلات بسیج مردمی الحشد الشعبی بیش از 20 هزار رزمنده از اهل سنت عراق عضویت دارند و این نهاد مردمی به تازگی با اکثریت آرای نمایندگان مجلس عراق به عنوان یک سازمان نظامی شناخته شد و بسیاری از نمایندگان اهل سنت و کُرد پارلمان عراق به آن رای دادند.

الحشد الشعبی همانند دیگر نهادهای نظامی و امنیتی مستقل عراق از جمله سازمان مبارزه با تروریسم به عنوان یک یگان نظامی ضابطه مند زیر نظر مستقیم حیدر العبادی فرمانده کل قوای مسلح عراق، قرار دارد، از همین رو این اتهام ها که از سوی سران سعودی علیه نیروی مردمی الحشدالشعبی هر از گاه عنوان می شود، با واکنش تند عراقی ها روبه رو می شود و مردم این کشور آن را مصداق بارز مداخله در امور داخلی کشورشان می دانند.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 616573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
    5 0
    چون حشد العربی داره با داعش میجنگد بدش،را میگی؟
  • بدون نام ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
    0 0
    خوب انتظار داريد وزير خارجه ي داعش از حشدالشعبي تعريف كنه?? به هر حال حشدالشعبي مستقيم داره با رفقاي عادل جبير جنگ مي كنه ديگه