بازگشایی بازار شرکت های کوچک و متوسط فرابورس

بازگشایی بازار شرکت های کوچک و متوسط فرابورس با حضور مهندس یزدانی مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و متوسط و شهرکهای صنعتی ایران، دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور، دکتر شاپور محمدی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار و مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان البرز و جمع دیگری از مدیران ارشد بازار سرمایه در سالن مدرس وزارت اقتصاد و دارایی برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی استان البرز، مهندس علی یزدانی مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در مراسم رونمایی از صندوق های سرمایه گذاری جسورانه و همچنین بازگشایی بازار شرکت های کوچک و متوسط فرابورس اظهار داشت: در حال حاضر 96 درصد بنگاه های کشور جزء بنگاه های کوچک و متوسط هستند که این آمار رو به رشد نیز خواهد بود. لذا ورود شرکت کوچک و متوسط به بازار سرمایه امری بسیار ضروری بود.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس آمارهای موجود بیش از 80 هزار بنگاه در مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت دارای پروانه بهره برداری است که از این مجموعه 95 درصد آن در قالب بنگاه های کوچک و متوسط در حوزه صنعت مطرح است و اگر واحدهای صنفی را بخواهیم در نظر بگیریم آمار قابل توجهی خواهد شد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه هم اکنون بیش از 42 درصد اشتغال صنعتی در کشور را همین 80 هزار بنگاه کوچک تشکیل می دهد، افزود: در آخرین نظر سنجی از این بنگاه ها در سال جاری و پس از تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی معلوم شد که مهمترین مشکل بنگاه های کوچک و متوسط مساله نقدینگی است که اغلب آنها هم متکی به بازار پول بودند.
مدیر عامل سازمان صنایع کوچک با اشاره به تفاهم نامه این سازمان با سازمان بورس و اوراق بهادار در اسفند سال گذشته گفت: تاکنون ما بیش از 87 بنگاه کوچک و متوسط را با شرایط قابل قبول به فرابورس معرفی کرده ایم که چهار واحد آن پذیرش شده اند.
سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نیز در این مراسم با استقبال از راه‌اندازی بازار صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه (VC) در فرابورس گفت: ایران کشوری است که تاریخ 5 هزار ساله در زمینه علم‌، تجارت،‌ تکنولوژی و آقایی بر دنیا دارد. در بازار سنتی ایران فرهنگ صندوق‌های جسورانه همواره وجود داشته و جوانانی را که در حجره‌ها به کار گرفته می‌شدند، نیز بر همین اساس صاحب کارآفرینی و کسب و کار می‌شدند و حالا این روش به شکل مدرن در حال تجربه است.
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز در مراسم رونمایی از صندوق های سرمایه گذاری جسورانه و همچنین بازگشایی بازار شرکت های کوچک و متوسط فرابورس به مزیت های شرکت های کوچک و متوسط اشاره کرد و گفت: این شرکت ها اشتغال به همراه خواهند داشت و پیام آور مقابله با یاس و ناامیدی هستند. چرا که فرهنگ توانستن و به نتیجه رسیدن را ترویج می کنند.
شاپور محمدی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در مراسم رونمایی از صندوق های سرمایه گذاری جسورانه و همچنین بازگشایی بازار شرکت های کوچک و متوسط فرابورس گفت: قرار نیست تنها کالا و خدمات قیمت گذاری شود بلکه باید ایده ها و خلاقیت ها نیز دارای ارزش باشند. با همین هدف گذاری تامین مالی شرکت های دانش بنیان و ایده محور از امروز در فرابورس امکان پذیر شد.
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار به مزیت های شرکت های کوچک و متوسط اشاره کرد و گفت: این شرکت ها اشتغال به همراه خواهند داشت و پیام آور مقابله با یاس و ناامیدی هستند. چرا که فرهنگ توانستن و به نتیجه رسیدن را ترویج می کنند.
دکتر محمدی ادامه داد: فرصت تامین مالی صندوق های سرمایه گذاری جسورانه و شرکت های کوچک و متوسط در فرابورس ایجاد شده است و همچنین این حضور برای سرمایه گذاران منشاء سودآوری است.
رییس سازمان بورس با تاکید بر اینکه رشد و بازدهی شرکت های کوچک و متوسط می تواند بالاتر از سایر شرکت های متکی به منابع طبیعی و فیزیکی باشد، گفت: رشد استارتاپ ها بسیار بالاست بنابراین برای سرمایه گذاران یک فرصت مهم محسوب می شوند.
سخنگوی سازمان بورس تاکید کرد: حضور شرکت های کوچک و متوسط در بازار سرمایه کاهش هزینه های مالی برندسازی و صادرات ایده را به همراه دارد و ظرفیت های بالایی برای آنها ایجاد خواهد کرد.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 617026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =