سپاه‌نیوز نوشت: نماینده ولی فقیه در سپاه از فتنه۸۸ به عنوان فتنه ای تمام عیار یاد کرد و گفت: ملت بصیر ، آگاه و ولایتمدار ایران اسلامی با خلق حماسه 9 دی خطر و توطئه‌ای بزرگ بر علیه انقلاب اسلامی را خنثی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه به  مناسبت یوم الله 9 دی به تشریح علل و عوامل وقوع فتنه 88 و شکل گیری حماسه 9 دی پرداخت و ویژگی اصلی فتنه را چند لایه بودن آن عنوان و تصریح کرد: در وقوع فتنه برخی لایه ها قابل شناسایی هستند، اما برخی به سادگی شناسایی نشده و باید توسط خواص به مردم معرفی شوند.

وی  با بیان اینکه در شکل گیری فتنه ها عده ای در پشت صحنه، اندیشه فتنه را طراحی و تئوریزه کرده و عده ای هم روی صحنه آن را اجرا و عملیاتی می کنند، گفت: معمولاً عوامل روی صحنه شناسایی می شوند، اما طراحان فتنه به دلیل قرارگرفتن در حاشیه امن و اینکه کمتر از خود ردپایی برجای می گذارند به سادگی قابل شناسایی نیستند همانگونه که این فرایند را در فتنه 88 نیز شاهد بودیم.

وی افزود: در فتنه 88 برخی افراد از ماه ها قبل زمینه ها و مقدمات شکل گیری فتنه را با تشکیل کمیته صیانت از آرا و القای مسائل غیرواقعی و انحرافی فراهم کردند و برخی نیز آن را به اجرا در آوردند که در صورت وجود بصیرت، شجاعت و صراحت در برخی خواص با مشکلات بعدی مواجه نمی شدیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه از فتنه 88 به عنوان فتنه ای تمام عیار یاد کرد و گفت: این فتنه توسط عناصر قدرطلب   با پشتیبانی امپراتور رسانه ای استکبار جهانی و صهیونیزم و با هدف ایجاد تغییر در ساختار و نظام حاکمیت دینی شکل گرفت که با یاری خداوند متعال و هوشیاری و بصیرت ملت انقلابی ایران خنثی شد.

وی افزود: اینکه امروز برخی درصدد به فراموشی سپردن فتنه 88 هستند بدلیل نگرانی از افشای اسرار عناصر اصلی پشت صحنه و ابعاد بیشتری از فتنه همچنین تلاش برای دستیابی به قدرت با شیوه های گوناگون و نگرانی آنها از عکس العمل مردم می باشد؛ از این رو تلاش زیادی را در جهت کم رنگ کردن و به تاریخ سپردن فتنه 88 انجام دادند که با هوشیاری ملت و وفاداران به نظام دینی نقشه آنان عملی نشد.

 سعیدی مهم ترین ابزارهای جریان مقابل انقلاب های توحیدی را ایجاد غائله، آشوب و فتنه دانست و خاطرنشان کرد: در انقلاب اسلامی ایران نیز از بدو شکل گیری شاهد توطئه ها و فتنه های متعددی بودیم که مهم ترین آنها فتنه 88 بود ؛ علت تاکید قرآن بر لزوم یادآوری فتنه ها اینست که در هر فتنه‌ای درس ها و عبرت‌های زیادی نهفته است و توجه به درس‌ها و عبرت‌ها، زمینه ساز ارتقای بصیرت مردم و سلامت نظام دینی خواهد بود.

وی قابل تکرار بودن فتنه ها را دلیل دیگری بر لزوم یادآوری آنها خواند و با اشاره به ضرورت و لزوم یادآوری فتنه 88، گفت: بازشناسی ابعاد و زوایای گوناگون پیرامون فتنه 88 علاوه بر موارد یاد شده از این جهت حایز اهمیت است که عناصر پشت صحنه همچنان ناشناخته مانده و بخشی از عوامل اصلی نیز در عرصه سیاسی فعال هستند همچنین عده ای نیز سعی دارند فتنه 88 را در حد کدورت کاهش داده و در تلاش برای تطهیر عوامل آن می باشند؛ از این رو زنده نگه داشتن و بازشناسی این فتنه از اهمیت بالایی برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه مشکل اصلی بشریت را مدیریت عنوان و با بیان اینکه رهبر و ولی فقیه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نقش و جایگاهی اساسی و زیربنایی دارد، گفت: حضرت امام (ره) بنیانگذار نظام دینی ما بود و با همه توان از شریعت و حکومت دینی پاسداری کرده و فتنه ها و غائله های زیادی را خنثی کردند؛ پس از ایشان مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) نیز با تمام توان در سخت ترین شرایط از شریعت و کیان اسلام و حکومت دینی پاسداری کردند که یکی از ابعاد این تاثیر را می توان خنثی کردن فتنه 88 با کمک مردم دانست.

 سعیدی در پایان با اشاره به ایفای نقش مردم در خنثی سازی فتنه 88 و خلق حماسه 9 دی گفت: در نگرش دینی حق حاکمیت از سوی خداست و قدرت حاکمیت توسط مردم ایجاد می شود؛ ارسال رسل و بعثت انبیا با خداست و خداوند از مردم می خواهد با اطاعت از رهبران الهی زمینه حاکمیت دینی را فراهم نمایند. جمهوری اسلامی با همین فرمول شکل گرفت؛ "ولی فقیه "،رهبری نظام و "مردم "با اطاعت و همراهی با رهبری زمینه پیروزی نظام را فراهم کردند؛ دفاع مقدس را به سامان رساندند و در برابر فتنه ها ایستادند و یکی از نقش های برجسته ملت بصیر،آگاه و ولایتمدار ایران اسلامی خلق حماسه 9 دی و خنثی کردن خطر وتوطئه بزرگی بر علیه انقلاب اسلامی بود.

23219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 617246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =