۰ نفر
۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۲

تسنیم به نقل از رویترز نوشت: قیمت هر اونس طلا امروز با نیم درصد افزایش به ۱۱۴۷ دلار و ۵۶ سنت رسید.

در حالی که ارزش دلار کاهش یافته، قیمت طلا امروز به بالاترین رقم خود در طی 2 هفته گذشته رسید، اما به دلیل پیش بینی افزایش بیشتر نرخ بهره در آمریکا در سال آینده میلادی، این افزایش قیمت ها ناچیز بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با نیم درصد افزایش به 1147 دلار و 56 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات اولیه امروز تا 1149 دلار و 84 سنت بالا رفت که بالاترین رقم از 13 دسامبر تاکنون بود.

فلز زرد در مسیر ثبت بیشترین افزایش قیمت یک روزه از 28 نوامبر تاکنون قرار دارد.

قیمت طلای آمریکا نیز امروز 0.7 درصد افزایش داشت و به 1148 دلار و 50 سنت رسید.

هلن لائو، تحلیلگر بازار طلا در هنگ کنگ گفت: «من فکر می کنم این افزایش قمیت به خاطر کاهش نسبی ارزش دلار است.»
شاخص دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی امروز با 0.4 درصد کاهش به 102.910 رسید.

طلا در آستانه به پایان بردن سال 2016 با افزایش قیمت قرار دارد. این در حالی است که قیمت فلز زرد در طی 3 سال اخیر همواره کاهشی بوده است. قیمت طلا به رغم کاهش 8 درصدی در ماه نوامبر، از ابتدای امسال تاکنون بیش از 8 درصد رشد داشته است.

میهیر کاپادیا، مدیر موسسه سان گلوبال اینوستمنتس در لندن گفت: «با توجه به افزایش نره بهره در آمریکا، طلا بازار چندان جذابی برای سرمایه گذاران نخواهد بود و این دلیل بخشی از کاهش قیمت فلز زرد در طی ماه های اخیر است.»

فدرال رزرو آمریکا اوایل ماه جاری میلادی برای اولین بار در طی یک سال گذشته نرخ بهره را افزایش داد و این سیگنال را به بازارها ارسال کرد که ممکن است در سال آینده 3 نوبت دیگر نرخ بهره افزایش یابد.

35223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 617534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =