ایسنا نوشت: معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح گفت: دشمن توانست در آستانه انتخابات ۸۸ با تاثیرگذاری بر بخشی از مردم جامعه سازمان رای ایجاد و موضوع صیانت از آرا را مطرح کند.

 سردار مهدی ربانی صبح امروز طی سخنانی در جشنواره رزمی بسیج که در سالن پنجم آذر سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد با بیان اینکه دشمنان هیچگاه دست از تهدید کردن ایران برنمی دارند، گفت: دشمنان پس از تهدیدات اقتصادی و تهاجم فرهنگی، از درون کشور حرکتی را علیه نظام آغاز کردند که به تعبیر رهبری از تهاجم فرهنگی شروع شد، به ناتوی فرهنگی رسید و به یک جنگ فرهنگی ختم شد.

وی افزود: همین دشمنان توانستند در آستانه انتخابات 88 با تاثیرگذاری بر بخشی از مردم جامعه، سازمان رای ایجاد و موضوع صیانت از آرا را مطرح کنند.

ربانی همچنین با بیان اینکه نتیجه حضور حماسی و گسترده مردم در انتخابات 88 نقشه‌های دشمن را خنثی کرد، گفت: پس از انتخابات 88 کشور با وضعیتی از ناامنی مواجه شد که در این دوره عده‌ای از عناصر واگرا با همراهی اراذل و اوباش و اغفال برخی از مردم، شهر را به ناامنی کشاندند و به اماکن مقدس حمله کردند و در یک شب، شهر با 70 نقطه از بحران را در یک شبکه ناامنی قرار دادند، به سازمان‌های دولتی حمله کردند و با سناریویی در دو صحنه که یکی ماجرای ندا آقاسلطان بود و دیگری نیز که مربوط به یکی از نزدیکان میرحسین موسوی در روز عاشورا می‌شد را انجام دادند تا سناریوی کشته‌سازی را دنبال کنند.

وی ادامه داد: در آن دوران روند به گونه‌ای بود که در ادامه این ناامنی‌ها به ارزش‌ها و مقدسات بی‌احترامی شد و پرچم‌های امام حسین (ع) و تصویر امام راحل مورد اهانت قرار گرفت و طمع تغییر حکومت برخی‌ را چنان به صحنه آورده بود که روز عاشورا به ساحت حضرت اباعبدالله بی‌حرمتی کردند و با پایکوبی و شادی آن صحنه‌های نابهنجار را به وجود آوردند اما در همان زمان انفجار نور الهی که منجر به پیروزی انقلاب شده بود در بین مردم تابیدن گرفت و سناریوی دشمن را نقش بر آب کرد.

معاون عملیات ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به دعوت سازمان‌های لشکری و کشوری از مردم برای حضور در راهپیمایی 9 دی، اظهار کرد: هر چند برخی سازمان‌های لشکری و کشوری مردم را برای حضور در راهپیمایی 9 دی دعوت کرده بودند اما به خدا قسم تاثیر آن دعوت نبود که مردم را به صحنه کشاند بلکه این اراده و ایمان خود مردم برای مقابله با بی‌دینی‌ها و بی‌ایمانی‌ها بود و شاهد آن شکوه و عظمت این بود که حتی برخی از اقشار جامعه که ظاهرشان چندان به حضور در آن مراسم نمی‌خورد نیز در این راهپیمایی حضور داشتند و آب سردی بر خیال باطل دشمنان ریختند.

معاون عملیات ستادکل نیروهای مسلح ادامه داد: با تظاهرات 9 دی جهان متوجه شد که اگر گروهی به نفع دشمن صحنه‌آرایی می‌کنند، بدنه این نظام و مردم با ولایت و جمهوری اسلامی همراه هستند.

وی با بیان اینکه تعیین روزی با عنوان میثاق امت با ولایت یکی از دستاوردهای بزرگ 9 دی است، اظهار کرد: ما هر سال با یادآوری سالروز حماسه 9 دی نشان می‌دهیم که آن روز چه واقعه مهمی اتفاق افتاد که عزت، عظمت و اقتدار کشور را تضمین کرد و تاثیر فراوانی بر شرایط آن روز گذاشت.

ربانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه ما ناامنی‌ها را رصد می‌کنیم و آنها را از مرزهایمان دور نگه می‌داریم، اظهار کرد: ما در طول انقلاب ناامنی‌ها را از مرکز کشور به مرزها و بعد نیز به خارج از آن منتقل کرده‌ایم و اگر در دوران اولیه انقلاب با عناصر باقیمانده از حکومت ستمشاهی درگیر بودیم بعد از آن نیز با دشمن در مرزهایمان به نبرد پرداختیم اما ثمره آن مقاومت‌ها این شده که آنچه امروز باعث ناامنی برخی کشورهای منطقه شده این جرات و قدرت را ندارد که باعث ناامنی ایران شود و به کشور ما وارد شده و یا مرزهایمان را مورد تهدید قرار دهد که اگر چنین شود ما در همان مرزهایمان با آنها مقابله می‌کنیم.

معاون عملیات ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به تاثیر بسیج در جبهه مقاومت و سوریه و عراق، اظهار کرد: در سوریه و عراق نیز یک فضای بسیجی که تحت تاثیر فرمان امام در سال 58 برای تاسیس سازمان بسیج در ایران بوده است، ایجاد شده و مجموعه‌ای مشابه بسیج در ایران، در سوریه و عراق نیز شکل گرفته است و به مقابله با دشمنان می‌پردازد.

وی در بخش نخست سخنانش با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در عرصه داخلی، منطقه‌ای و حتی عرصه بین‌الملل منافع استکبار را به خطر انداخته است، گفت: انقلاب اسلامی منافع کشورهای غربی را متزلزل کرد و استکبار جهانی را مورد تهدید قرار داد.

ربانی افزود: پیش از آغاز جنگ تحمیلی و در دوران استقرار حکومت نیز نظام ما که در شرایط تصویب قانون اساسی و رفراندوم تعیین نوع حکومت قرار داشت با دشمنان داخلی و باقی ماندگان نظام قبلی مواجه شد و با آنها مقابله کرد و پس از گذشت از دوران استقرار حکومت با عوامل نفوذی و ضد انقلاب در مرزها و مرکز کشور مواجه شد و سپس نیز جنگ تحمیلی را تجربه کرد اما در تمام این سال‌ها به سرعت از کنار این تهدیدات عبور کردیم تا جایی که دشمن از عزم و اراده جدی ما آگاه شد.

معاون عملیات ستادکل نیروهای مسلح بیان کرد: دشمن پس از آگاهی از عزم و اراده جدی ما جنگ هشت ساله را به ما تحمیل کرد که در آن دوران مجموعه‌ای از قدرت‌ها از جمله حاکمان مرتجع عربی با دلارهایشان پشت دشمن بعثی صف کشیده بودند و در عین حال ایران کشوری تنها و بی‌دفاع بود که حتی برای تامین سیم خاردار نیز دچار مشکل بود اما به برکت انقلاب و فرامین امام خمینی (ره)، جوانان به جبهه‌ها شتافتند و علیرغم تلاش دشمن برای تجزیه کشور یک وجب از خاک‌مان را از دست ندادیم.

وی در پایان گفت: ثمره آن هشت سال جنگ تقدیم 200 هزار شهید به نظام اسلامی بود که منجر به افزایش اقتدار نظامی ایران در دفاع از مرزهایش شد اما دشمن نیز همچنان دست از تهدیدات خود بر نداشته و بر نخواهد داشت

29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 617535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =