ایسنا نوشت: جانشین فرمانده کل سپاه انقلاب اسلامی ایران با بیان اینکه ملت ایران اجازه نمی‌دهد که کسانی سرنوشت این مردم را به غرب پیوند بزنند، گفت: عزت امروز ما به خاطر کفر به طاغوت و استکبار و ایمان به اسلام و ولایت است.

سردار حسین سلامی در مراسم بزرگداشت سالروز نهم دی که بعد از ظهر پنج شنبه در مصلای کرج برگزار شد، با بیان اینکه ملت ایران از تاریخ درس گرفته و دیگر زیر بار اشتباهات گذشته نمی‌رود، اظهار کرد: ملت از غفلت گذشته و تنهایی امام حسن(ع) در برابر معاویه درس گرفته است.

وی از واقعه عاشورا به عنوان مصیبتی بزرگ که همچنان مردم بر آن گریه می‌کنند یاد کرد و گفت: این صحنه دیگر تکرار نخواهد شد؛ چرا که مردم از آن درس گرفته‌اند.

جانشین فرمانده کل سپاه انقلاب اسلامی ایران به اشغال کشور توسط انگلیس و غارت ایران توسط این کشور به همراه آمریکا اشاره و خاطر نشان کرد: آمریکا و انگلیس با روی کار آوردن مهره‌های دست نشانده و غربگرا در ایران زخم‌های بزرگی را بر پیکر کشور وارد کرده‌اند.

سلامی تصریح کرد: اما امروز بصیرت حقیقی ملت ایران دیگر اجازه نمی‌دهد این کشورها آرزوهای خود را با همراهی مزدوران محقق کنند.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پیروزی انقلاب اسلامی و ملت ایران در برابر ابرقدرت‌ها اشاره کرد و ادامه داد: برای آمریکا دردناک بود که بپذیرد مسیر جدیدی برای ملت‌های مسلمان باز شود که بر تسلط او بر مسلمانان، حاکم شود؛ از این رو استعمار پیر انگلیس و نظام‌های مرتجع عرب و آمریکا با هم متعهد شدند که ایران را در سرمای سخت مستکبران فرو برند.

وی اضافه کرد: ملت ایران در مقابل دشمن صف‌آرایی کرد و آرزوهای بزرگ دشمنان را دفن کرد و شکست آشکار دیگری را در جبهه استکبار نشاند و یک ملت به نام اسلام توانست ابرقدرتان را ناکام بگذارد.

سلامی در بخش دیگری از سخنان خود به موفقیت‌های ایران در دوران تحریم و پویایی علمی و فنی کشور در آن دوران اشاره کرد و گفت: در آن دوران دستاوردهای بزرگی کسب کردیم و دشمن را در معرض تهدید و ارعاب قرار دادیم.

جانشین فرمانده سپاه به تلاش‌های دشمن برای تغبیر آرمان‌های خود از طریق تهاجم فرهنگی اشاره و اعلام کرد: این خطرناک‌ترین جنگ دشمن علیه ایران بود که قصد داشت آن را به فتنه 88 پیوند بزند.

سلامی اضافه کرد: کسانی که شخصیت خود را از این نظام به دست آورده بودند، با این سناریو خطرناک همراهی کردند تا از نظام باج‌خواهی کنند.

وی تصریح کرد: بی‌ثباتی کشورهای اطراف با هدف بر هم زدن امنیت داخلی ما صورت می‌گیرد از همین رو یک خیانت کافی است تا مصیبتی بزرگ برای یک ملت ایجاد شود.

جانشین فرمانده سپاه انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: اگر سران فتنه حرکات خود را ادامه می‌دادند و ملت ایران ایستادگی نمی‌کرد، امکان هجوم بیگانگان به این سرزمین بسیار پررنگ بود.

سلامی گفت: ناامنی‌هایی که در اطراف کشور وجود دارد اما کشور ما همچنان در امنیت کامل، قوی و مقتدر و در حال پیشرفت روزافزون است.

وی بر نابخشودنی بودن گناه فتنه تاکید کرد و گفت: طرد از جامعه کمترین واکنش نظام به این افراد است؛ چرا که چیزی جز هزاران بار اعدام نمی‌تواند مرهمی بر این زخم باشد.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه فتنه‌گران به دنبال سست کردن ایمان و اعتقاد جوانان بودند، خاطرنشان کرد: ملت ایران اهداف شوم فتنه‌گران را در نطفه خفه کردند و هیچ کس نتوانست در مقابل این مردم قدرت‌نمایی کند.

وی گفت: امروز حل مسائل منطقه و جهان بدون حضور ایران امکان‌پذیر نیست؛ زیرا شاخص‌های ابرقدرتی شکسته شده است.

سلامی افزود: اکنون مقام معظم رهبری موهبتی بزرگ پس از ارتحال رهبر کبیر انقلاب است که با حکمت‌های خود توطئه‌های دشمن را خنثی می‌کند.

وی با بیان اینکه ملت ایران اجازه نمی‌دهد که کسانی سرنوشت این مردم را به غرب پیوند بزنند، گفت: عزت امروز ما به خاطر کفر به طاغوت و استکبار و ایمان به اسلام و ولایت است.

23214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 617652

برچسب‌ها