سردار مرتضی کشکولی: از بدو انقلاب ریشه‌ فتنه پایه گذاری شده بود

مهر نوشت: فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان گفت: مردم در حماسه ۹ دی چشم فتنه را کور کردند

سردار مرتضی کشکولی  در مراسم بزرگداشت ۹ دی در حوزه کمالیه خرم آباد با اشاره به اینکه تحلیل واقعه ۹ دی دارای دو بعد داخلی و خارجی است، اظهار داشت: بعد خارجی این جریان مربوط به دشمنی آمریکا و صهیونیست با ملت ایران است که همواره بوده و ادامه دارد.

وی با بیان اینکه خداوند در آیه دوم سوره عنکوبت می فرماید آیا مردم پنداشتند تا گفتند ایمان آوردیم رها می شوند و مورد آزمایش قرار نمی گیرند؟ تصریح کرد: در جوامع ایمانی، فتنه به معنای آزمایش و امتحان بیشتر است.

از بدو انقلاب ریشه‌ فتنه پایه گذاری شده بود

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان با اشاره به اینکه بعضی صاحب منصب ها و روشنفکران در اصل فتنه مناقشه دارند و می گویند این واژه را قبول ندارند، افزود: برخی نیز می گویند فتنه را قبول ندارند و می خواهند فتنه را تحریف کنند.

سردار کشکولی با بیان اینکه امام علی(ع) در خطبه ۵۰ نهج البلاغه آغاز و شروع هر فتنه ای را منوط به دو مولفه هوا پرستی و بدعت گذاری بیان می کنند، تصریح کرد: اینجاست که باید بصیرت داشته باشیم و بصیرت نیز امری قلبی و معرفتی است و اکتسابی نیست.

وی با تاکید بر اینکه فتنه ۸۸ یک حادثه و اتفاق نبود بلکه یک پروسه زمانی و تاریخی بود و از بدو انقلاب ریشه این فتنه ایجاد شده بود، گفت: همراهان امام راحل در بدو ورود ایشان به دو جناح تقسیم شده بودند، یک جناح افرادی متفکر، دانشمند و اهل تذهیب بودند و هنوز هم همراه امام و رهبری هستند اما جناح دیگر بیشتر جذب شخصیت امام راحل شده بودند و نخواستند مفهوم بلند و عمیق ولایت فقیه را درک کنند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان با اشاره به اینکه این جناح از همان موقع با آموزه های دینی فاصله گرفتند و تنها لعابی از معارف دینی داشتند، اظهار داشت: این افراد بعد از رحلت امام خمینی(ره) فکر کردند می توانند به اهداف خود برسند اما با اصرار رهبر معظم انقلاب بر پیمودن راه امام راحل مواجه شدند.

سردار کشکولی با بیان اینکه این افراد دچار فقدان ادله تبعیت از ولایت فقیه شدند و دعوای حق و باطل را به اختلاف سلیقه در حرف حق تنزل دادند، تصریح کرد: این افراد حرف قرآن و اسلام را به عنوان سلیقه مطرح کردند و تفاوت دیدگاه خود با ولایت فقیه را قرائت های مختلف از دین دانستند.

فتنه گران برای واژه های کلیدی انقلاب مفاهیم دیگری آوردند

وی با تاکید بر اینکه این افراد خواص اهل حق اما بی بصیرت هستند، افزود: زمانیکه رهبر فرزانه انقلاب موضوع جنگ نرم و تهاجم فرهنگی را مطرح کردند بازهم این افراد جدال کردند که تهاجم فرهنگی وجود ندارد و تبادل فرهنگی داریم.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان با اشاره به اینکه خواص بی بصیرت به جای اینکه ملاک را حرف حق قرار دهند، موضوعات را شخص محور تحلیل می کردند، گفت: این افراد هنوز هم بر سر اشتباه خود هستند و به کسانی که دشمنی شان با انقلاب اظهر الشمس بود اعتماد کردند.

سردار کشکولی گفت: رهبر معظم انقلاب هرچقدر هشدار دادند که مرز خود را با غیرخودی ها شفاف کنید اما این افراد خود را به نشنیدن زدند و هنوز هم مرز خود را مشخص نکرده اند

وی با تاکید بر اینکه این افراد دچار استحاله در فکر و عقیده شدند، افزود: فتنه گران برای واژه های کلیدی انقلاب مفاهیم دیگری آوردند و در اصول، فرهنگ و سیاست خارجی کشور سوالاتی مطرح کردند تا به اهداف خود برسند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان با اشاره به اینکه فتنه گران اذعان می کردند چرا دفاع از فلسطین اعتقادی است، ادامه داد: امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب با استناد به آیات قرآن موضوع فلسطین را سلطه کفر بر مسلمانان دانستند و حمایت ما از فلسطین یک حمایت آرمانی و اعتقادی است.

سردار کشکولی با بیان اینکه کسانی باید در اداره کشور سهیم شوند که دغدغه خدمت به مردم را داشته و بر اساس تکلیف حضور پیدا کنند، تصریح کرد: فتنه گران این مفهوم را عوض کردند و گفتند ما می خواهیم انتخاب شویم که قدرت را به دست بگیریم.

فتنه ۸۸ دعوای سیاسی و جناحی نبود

وی با تاکید بر اینکه مردم فکر می کردند فتنه ۸۸ یک دعوای جناحی بین چپ و راست است، افزود: در صورتیکه دعوای سیاسی درکار نبود و این امر یک بهانه برای مقابله با ولایت فقیه بود.

سردار کشکولی تصریح کرد: در عاشورای ۸۸ که ساحت مقدس امام حسین(ع) هتک حرمت شد فتنه گران به طرفداری از این افراد بیانیه دادند و آنان را خداجو خطاب کردند.

وی با تاکید بر اینکه فتنه ۸۸ را هم سطح با جنگ یا موثرتر از آن می دانم، ادامه داد: در جنگ تحمیلی اگر شکست می خوردیم نهایت اش این بود که خوزستان را از دست بدهیم اما در فتنه ۸۸ فتنه گران می خواستند در مرکزیت نظام تغییر ایجاد کنند و ولایت فقیه را پایین بکشند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان یادآور شد: نوک پیکان حمله فتنه گران به سوی ولایت فقیه بود.

سردار کشکولی با اشاره به اینکه در حماسه ۹ دی عده ای پس از شنیدن سخنرانی رهبر فرزانه انقلاب در نماز جمعه آمدند عذر تقصیر به جا بیاورند، گفت: برخی نیز که امر به آنان مشتبه شده بود که دعوا سیاسی است یا مقابله با اصل نظام، در حماسه ۹ دی حضور یافتند و تنها برای اهل بیت و ولایت فقیه به میدان آمدند.

وی با تاکید بر اینکه حضور نسل سوم و چهارم انقلاب در راهپیمایی ۹ دی چشمگیر بود، افزود: مردم در حماسه ۹ دی چشم فتنه را کور کردند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان مراقبت از هنجارهای دینی، تعمیق معنویت و بصیرت سیاسی و بی اعتمادی به دشمنان را از جمله نتایج حماسه ۹ دی برشمرد

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 617661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =