باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: یک کارشناس اقتصادی گفت: عدم به کارگیری نیروی متخصص و قطعه ساز ماهر از سوی خودروسازان داخلی نارضایتی افراد از کیفیت قطعات را به همراه داشته است.

حسین گروسی با اشاره به اینکه بیشترین نارضایتی مردم از کیفیت خودروهای سواری پایین بودن کیفیت قطعات آن می باشد، اظهار داشت: تا زمانی که اصل 44 قانون اساسی به درستی اجرا نشود و براساس آن خودروسازان راه توسعه را ادامه ندهند، پایین بودن کیفیت خودرو دغدغه خاطر مردم و خودروسازان است.

وی افزود: عدم به کارگیری نیروی متخصص و قطعه ساز ماهر از سوی خودروسازان موجب شده تا کیفیت خودروهای داخلی زیر سوال رود، به طوریکه توان رقابت با خودروهای خارجی از آنها سلب شود.

گفتنی است؛ برخی از خودروسازان داخلی قطعات تولیدی خود را به کشورهایی اعم از فرانسه صادر می کنند که شناسایی این قطعه سازان از سوی خودروسازان داخلی امری مهم در بهینه سازی کیفیت به شمار می رود.

گروسی با اشاره به راهکارهای اساسی در جهت افزایش کیفیت خودرو گفت: طراحی پلت فوم های جدید در قطعات خودرو و ایجاد سرمایه گذاری های مشترک با خودروسازان خارجی تاثیر بسزایی در افزایش کیفیت به همراه خواهد داشت ، براین اساس با توقف تولیدات داخلی و واردات خودروهای چینی مخالف هستیم.

این کارشناس اقتصادی از قانون ارتقای کیفیت خودروهای تولید داخل خبر داد و اضافه کرد: قانون ارتقای کیفیت خودروهای تولید داخل در مجلس نهم به تصویب رسید که براساس آن خودروسازان موظف به ارائه گزارش سه ماهه به مجلس هستند.

گروسی با اشاره به اینکه نیروی انسانی محور توسعه کشور است، افزود: استفاده از فناوری های روز دنیا در کنار به کارگیری نخبگان می تواند رضایت مندی مصرف کنندگان و بهبود شرایط صادرات را به همراه داشته باشد و همچنین در چند ماه باقی مانده از سال اقدام و عمل انتظار می رود ایده های نو برای طراحی خودرو و کاهش مصرف سوخت از سوی خودروسازان مطرح شود.

این کارشناس صنعت با بیان اینکه اصل 44 مظلوم واقع شده است، اظهار کرد: خودروسازان چینی با به کارگیری حداکثر پتانسیل و حمایت دولت توانستند به پیشرفت های قابل توجهی در تولید دست یابند و این درحالی است که نبود حمایت لازم از سوی دولت و عدم اجرای اصل 44 منجر به نارضایتی افراد از خودروهای داخلی شده است.

35225

کد خبر 617928

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 30
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
    22 0
    این ره که میرویم به ترکستان است.خودرو سازان فقط پول میشاسند و قیمت را مرتب افزایش میدهند از کیفیت کم می کنند چه کسی جواب این همه خانواده داغدار و معلول تصادفات همین خودروهای بی خود مدیزان و مهندسان خودرو ساز سوار ماشین های تولیدی خود میشوند؟ خودشان میدانند که قاتل تحویل خانواده ها می دهند، اما هر روز به بهانه هایی چون افزایش کیفیت و یا گرانی ارز گران می کنند. اما چون وجدان ندارند به جنایت خود ادامه می دهند.اجازه دهید خودرو با کیفیت خارجی ازادانه با مالیات کم وارد شود هم قیمت خودرو خارجی ثلث میگردد ،و هم نه اینکه بعد این همه سال مونتاژ کار شده و با قیمت های بالای ۱۰۰میلیون سود کلان به جیب میزنند. ترحم برپلنگ تیز دندان ستمکاری بود بر گوسفندان.
  • بی نام A1 ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
    9 0
    اول از همه باید صنعت قطعه سازی ما شفاف شود یعنی همه شرکت های قطعه ساز در بورس باشند و از طرف دیگر دو شرکت بزرگ تامین قطعات ایران خودرو و سایپا هم در بورس ثبت شوند و شفاف فعالیت کنند بعد نوبت به مسائل دیگر می رسد
  • بی نام A1 ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
    7 1
    اين الان سوال بود يا جوك
  • بی نام IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
    3 0
    چون میمیریم
  • بی نام IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
    3 0
    امن نیست خطرنامه سنگینه باهاش رانندگی سخته همه اینا
  • بی نام IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
    2 0
    دلیلی نداره که ناراضین
  • بی نام IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
    3 0
    وا داری جدی می پرسی؟
  • بی نام IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
    4 0
    مگه میشه کسی از پراید ناراضی باشه؟
  • بی نام IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
    0 5
    من که به شخصه خیلی راضیم
  • بی نام IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
    2 0
    امنیت نداره ماشین های داخلیمون واقعا
  • بی نام IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
    2 0
    خیلی واضحه جوابه این سوال
  • بی نام IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
    2 0
    شما چی فکر می کنید؟
  • بی نام IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
    5 0
    این سوال دقیقا داره من و مسخره می کنه
  • بی نام IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
    1 1
    خسته نباشید بابت زحمت های خوبی که برای خودروها داخلی کشیدید
  • بی نام IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
    3 0
    خب معلوووووومه خیلی بی کیفیتن
  • بی نام IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
    2 0
    چون 20 سال داریم سوار یه نوع ماشین میشیم
  • بی نام IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
    3 0
    من یادمه پراید و مامان بزرگم جوون بود سوار می شد منم جوون بودم سوار میشدم
  • بی نام IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
    1 0
    خسته نباشید واقعا
  • بی نام IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
    1 0
    چرا یکی باید از پراید و پژو ناراضی باشه؟
  • بی نام IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
    1 0
    اینم شد سوال اخه؟
  • بی نام IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
    1 0
    ای بابا
  • بی نام IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
    1 0
    خسته شدم از این سوالا به خدا
  • بی نام IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
    7 0
    برای نشانه اعتراض به این خبر امروز نمیرم دانشگاه
    • بی نام A1 ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
      2 2
      نرو خب .مرخصی می دیم
  • بی نام IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
    0 3
    پراید یکی از بهترین خودروهای جهانه
  • بی نام IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
    1 2
    پراید در خاورمیانه تکه درش شکی نیست تلاش می کنیم تو جهانم اول شه
  • بی نام IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
    0 1
    بالای 100 درصد کیفیت خودروها داخلیه به نظر من
  • بی نام IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
    1 0
    اخه این چه سوالی می کنید واقعا
  • بی نام IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
    2 0
    سوال داره بعدش اخه مصاحبه داره این موضوع بیا با من حرف بزن بهت بگم مشکل چیه
  • بی نام A1 ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
    5 0
    واقعیت اینکه تکنولوژی ساخت قطعات خودرو پیچیده و علمی است. مشکل از آموزش ما است از همون کلاس اولی ها الی مقطع دکترا. من تو شهرستان بزرگ شدم به شخصه تو دوران تحصیل نه آزمایشگاه کار کردم نه کارگاه. از دانشگاه هم نگم بهتره.

آخرین اخبار