استاندار: جایگاه چهارمحال وبختیاری در واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی مطلوب نیست

ایرنا نوشت : استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: جایگاه استان در سطح ملی در زمینه واگذاری پروژه های دولتی به بخش خصوصی مطلوب نیست.

قاسم سلیمانی دشتکی روز یکشنبه در نشست سیستم واگذاری پروژه های مواد 26 و 27 چهارمحال و بختیاری یادآور شد: به همین منظور دعوت از سرمایه گذاران به منظور سرمایه گذاری در روند تکمیل و بهره برداری از پروژه های نیمه تمام دولتی و بهره برداری از آن ضرورت دارد.


وی اظهار کرد: واگذاری پروژه های دولتی به بخش خصوصی روند دستیابی به شاخص های توسعه ای در بخش های مختلف را تسریع می کند.


سلیمانی ضمن تسریع در روند اجرایی واگذاری پروژه های قابل واگذاری دولتی در استان به بخش خصوصی گفت: شرایط مالی و اقتصادی نامناسب دولت واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی را ضروری ساخته است.


وی افزود: با توجه به کندی روند تکمیل پروژه های مختلف دولتی مردم انتظار دارند این طرح ها به منظور تسریع در بهره برداری به بخش خصوصی سپرده و واگذار شود.


سلیمانی دشتکی تصریح کرد: سهل انگاری در روند واگذاری پروژه های دولتی به بخش خصوصی جزو عملکرد منفی مدیر آن دستگاه محسوب می شود.


وی با انتقاد از روند پیگیری ضعیف دبیرخانه واگذاری پروژه های مواد 26 و 27 چهارمحال و بختیاری یادآور شد: سازمان برنامه و بودجه به عنوان دبیرخانه باید مدیران سهل انگار را معرفی کند.


استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: محقق نشدن تعهدات مدیران دستگاه های اجرایی در روند واگذاری پروژه های دولتی به بخش خصوصی، تضییع حقوق دولت و ملت است.


سلیمانی دشتکی تاکید کرد: مدیران دستگاه های اجرایی باید نسبت به اطلاع رسانی مزایای واگذاری پروژه های دولتی به بخش خصوصی اقدامات لازم را از طریق رسانه های گروهی اعلام کنند.


وی قاطعیت در تصمیم گیری مدیران را ضروری دانست و افزود: ملاحظه کاری در برخی امور باعث بدبینی مردم و عملکرد ضعیف مسئولان می شود.


رئیس سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری نیز گفت: تاکنون 32 پروژه دولتی استان از طریق دستگاه های اجرایی به بخش خصوصی واگذار شده است.


حبیب الله وفایی تاکید کرد: واگذاری 27 پروژه جدید دولتی به بخش خصوصی چهارمحال و بختیاری در مرحله تصمیم گیری قرار دارد.


وی افزود: با واگذاری پروژه های دولتی به بخش خصوصی روند کیفی و کمی خدمات رسانی به مردم در بخش های مختلف ارتقا می یابد.


واگذاری پروژه های دولتی به بخش خصوصی یکی از مهمترین راه های دستیابی به اهداف پیش بینی شده در اقتصاد مقاومتی محسوب می شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 618600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =