بازدید آیت‌الله جنتی از مجموعه‌‌ای که مهندسی بافت انجام می‌دهد/ بیوایمپلنت‌های مهم پزشکی

خبرگزاری تسنیم تصاویر بازدید آیت‌الله جنتی را از مجموعه همانند ساز بافت کیش منتشر کرده است. این شرکت اما دقیقا چه کارهایی انجام می‌دهد و مهندسی بافت چه معنایی دارد؟

به گزارش خبرآنلاين،تعداد تصادفات جرحي يا همراه با نقص عضو و اندام بسیار زیاد شده است؛ حوادثي که در ‌‌نهایت منجر به از بین رفتن یک عضو یا قسمتی از بدن مي‌شود. از سوی دیگر هر روز افراد بسيار بيشتري به سمت جراحی‌های زیبایی مي‌روند. به همين خاطر بايد از نظر پزشکی باید یک جایگزین برای عضو یا اندام از دست رفته یا از کار افتاده وجود داشته باشد. برای این کار در دنیای علوم پزشکی مساله پیوند بافت‌ها از چندین سال گذشته مطرح شده است. شرکت همانند ساز بافت کیش تولید کننده صنعتی بیوایمپلنت‌ها است كه تجهیزات کاشتنی در بدن به حساب مي‌آيند که سبب رفع نقص اندام‌ها و ارگان‌ها می‌شود. در فروردين‌ماه امسال هم حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی  از شرکت دانش بنیان «همانند ساز بافت» جزیره کیش که فعال در ساخت بافت‌های طبیعی بدن به وسیله کشت سلول‌ها و مهندسی بافت است، بازدید کرد.

آلوگرافت ها پیوند هایی هستند که از افراد فوت شده اخذ میشوند. این بافت های پیوندی را از همان محل های پیوند های قبلی که ذکر شد، ولی از فرد متوفی میگیرند. مزایای استفاده از این روش یکی اینست که از خود فرد پیوندی گرفته نمیشود و در نتیجه مشکلی در ناحیه دهنده پیوند ندارد. طول عمل کوتاه تر است و شکاف جراحی هم کوچکتر است.

مهندسی بافت یک علم در حال ظهور، با هدف بازسازی بافت های بیولوژیک و ایجاد بافت جدید با استفاده از سلول های بیولوژیک و مواد زیستی است.
منشأ این بیوایمپلنت‌ها بافت‌های اهدا کنندگان  است که در شرکت همانندساز بافت کیش با عملیات کشت سلول و مهندسی بافت آماده می‌شود تا در بدن فرد نیازمند قرار گیرد. مهمترین تولیدات آن بافتهای استخوانی مخصوص آسیبهای دندانی و شکستگی ها ، بافتهای پوستی برای ترمیم سوختگیها و زخم های مزمن و تولید دریچه قلب است.

محصولاتی که از منابع آلوژنیک مهندسی بافت توليد شده اند، در بسیاری از جراحی ها قابل استفاده هستند زیرا به طور طبیعی زیست سازگار بوده و قابل تبدیل به مثلا استخوان خود بیمار را دارند. این محصولات فرایندهای بهبود را تسهیل می کنند و درد و عوارض ناشی از جراحی دوم برای برداشت اتوگراف را حذف می کند. استفاده از این محصولات راحت بوده و زمان اندکی براي آماده سازی نياز دارند. بایو ایمپلنت‌های آلوگراف براي تمام قسمت‌های بدن که قابلیت اهدا دارند، قابل استفاده هستند. بافت سخت بدن مانند استخوان که به شدت مورد نیاز  افراد آسيب‌ديده است و جان بسیاری از افراد را نجات می‌دهد.  همچنین پوست که مورد نیاز انواع جراحی‌هاست.

5454

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 618746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
    1 0
    عجب . . . . . بدون شرح....
  • بی نام IR ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    2 0
    حاج اقاتواین رشته تخصص دارند ؟