یک تحلیل‌گر سیاسی می‎گوید احتمالاً آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، در انتخابات آتیِ این کشور هدف حملات سایبری قرار خواهد گرفت که ادعا می‌شود روسیه مرتکب آن‌ها می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از وب سایت شبکه خبری پرس تی وی، در مقالۀ یوخن بیتنر که در روزنامۀ نیویورک‌‎تایمز امریکا منتشر شده، آمده است: «جای تعجب نیست که روسیه نسبت به اقدام [باراک] اوباما،  رئیس‌جمهور امریکا، یعنی اخراج دیپلمات‎های روسیه در واکنش به تلاش‌های کرملین برای دستکاری در انتخابات 2016 امریکا، بی‌اعتنایی از خود نشان داد. به نظر می‎رسد مسکو منتظر گذر زمان است چرا که می‎داند در تاریخ 1 بهمن یک تحسین‌کنندۀ روسیه در کاخ سفید جای اوباما را می‌گیرد و یک دوست قدیمی نیز زمان وزارت خارجۀ امریکا را برعهده خواهد گرفت.»

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در تاریخ 10 دی اعلام کرد کرملین در واکنش به تصمیم واشنگتن به اخراج 35 تن از دیپلمات‌های روسی و اعمال تحریم‌های بیشتر علیه مسکو هیچ‌کدام از دیپلمات‌های امریکایی را اخراج نخواهد کرد.

واشنگتن، مسکو را به هک ایمیل‎‏های حزب دموکرات و یکی از دستیاران کلیدی هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‎جمهوری 2016 امریکا، متهم کرده است. کرملین این اتهام را به‌شدت رد کرده است و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب امریکا، معتقد است چنین ادعایی ناشی از انگیزه‌های سیاسی و «مضحک» است.


ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، (چپ) در مراسم اعطای نشان دوستی به رکس تیلرسون، مدیرعامل شرکت نفتی اکسون‌موبیل که قرار است در دولت آتی امریکا وزیر خارجه باشد. (عکس آرشیوی مربوط به سال 2013 از خبرگزاری اسپوتنیک)



بیتنر در گزارش خود مدعی شده است با توجه به این‌که با روی کار آمدن ترامپ، احتمالاً دشمنی امریکا با روسیه پایان خواهد یافت، مسکو این‎بار آنگلا مرکل را هدف حملات خود قرار خواهد داد.

وی با اشاره به این‎که انتخابات سراسری آلمان پاییز آینده برگزار خواهد شد، مرکل را هدفی عالی توصیف کرده است که قصد دارد برای بار چهارم نامزد پُست صدراعظمی این کشور شود.

مرکل از یازده سال پیش صدراعظم آلمان بوده است، اما سیاست وی در مورد باز کردن مرزهای این کشور به روی هزاران پناهجو باعث کاهش محبوبیت وی در میان مردم آلمان شده است.

اوباما بارها مرکل را هم‌پیمان برجستۀ دولت خود نامیده است و پس از الحاق شبه‌جزیرۀ کریمه به فدراسیون روسیه، صدراعظم آلمان بیش از سیاست‎مداران اروپایی دیگر خواستار مجازات مسکو شده بود.

شبه‌جزیرۀ کریمه در پی بحران در اوکراین و برگزاری همه‌پرسی در سال 2014، با اکثریت آراء از این کشور جدا شد و به فدراسیون روسیه ملحق شد. پس از برگزاری این‌ همه‌پرسی، روابط روسیه با کشورهای غربی تیره شد. امریکا و متحدان اروپایی آن مسکو را به بی‌ثبات کردن اوکراین متهم می‌کنند و تحریم‌هایی را علیه چهره‌های شاخص روس و طرفدار روسیه اعمال کرده‌اند؛ اما مسکو دست داشتن در بحران اوکراین را به‌شدت رد کرده است.

سیاست‌ درهای باز مرکل، اعتقاد او به یکپارچگی اتحادیۀ اروپا و حفظ ارزش‎های لیبرال از مواردی است که نویسندۀ این تحلیل از آن‎ها به عنوان نقاط اختلاف برلین و مسکو نام برده است.

این تحلیل‎گر در ادامه ادعا می‌کند که احتمالاً روسیه در حال برنامه‎ریزی برای اجرای حملاتی مشابه آن‌چه در سال 2016 علیه هیلاری کلینتون و دموکرات‎های دیگر در امریکا صورت گرفت، علیه مرکل و هم‌پیمانانش در سال 2017 است.

در سال 2015 رایانه‌های پارلمان آلمان هدف حملات سایبری قرار گرفتند و مقامات امنیتی آلمان مدعی شدند به احتمال زیاد هکرهای روسیه عامل این حمله بوده‌اند.

مقام‌های غربی مدعی شده‌اند هکرهایی که مسئول حملۀ سایبری به رایانه‏‌های حزب دموکرات امریکا شناخته شدند، همان مظنونین حمله به شبکۀ رایانه‎ای پارلمان آلمان هستند.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 618965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =