ایسنا نوشت: فرمانده سابق ستاد ارتش پاکستان قرار است به عنوان مشاور دفاعی "ائتلاف نظامی اسلامی" به رهبری عربستان انتخاب شود.

به گزارش پایگاه خبری پاکستانی "د نیوز"، راحیل شریف، ژنرال بازنشسته و فرمانده سابق ستاد ارتش پاکستان به عنوان مهمان سلطنتی خاندان آل سعود و به وسیله یک هواپیمای ویژه پس از دعوت پادشاه این کشور، وارد عربستان سعودی شده است.

عده بسیاری به منظور استقبال از وی در ریاض پایتخت عربستان سعودی به دیدار وی آمدند، همچنین در میان این استقبال کنندگان برخی از اعضای خاندان سلطنتی سعودی حضور داشتند.

راحیل شریف در این سفر ضمن ادای عمره مفرده به زیارت مسجد النبی نیز پرداخت.

مرکز فرماندهی مشترک به عنوان مرکز "ائتلاف نظامی اسلامی" در ریاض قرار دارد. این ائتلاف از 39 کشور مسلمان تشکیل شده و هدف آن "مبارزه با تروریسم" اعلام شده است. علاوه بر این، این ائتلاف به وسیله اقدامات شاهزاده محمد بن نایف، ولیعهد و وزیر کشور عربستان تشکیل شده است. بنا به اعلام دولت سعودی این ائتلاف به منظور "مبارزه با داعش و سایر شبه‌نظامیان تروریستی" تشکیل شده است.

از کشورهایی که می‌توان از آنها به عنوان اعضای این ائتلاف نام برد می‌توان به عربستان سعودی، پاکستان، ترکیه، امارات متحده عربی، بحرین، بنگلادش، تونس، سودان، مالزی، مصر، یمن و سایر کشورها اشاره کرد. در این میان همچنین گزارشاتی مبنی بر پیوستن عمان به این ائتلاف منتشر شده است.

گفته می‌شود پادشاهی عمان با ارسال نامه‌ای به محمد بن سلمان، وزیر دفاع و جانشین ولیعهد عربستان نسبت به مشارکت در این ائتلاف ضد تروریستی ابراز تمایل کرده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 619414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =