طبق نظرخواهی خبرآنلاین، بیشتر کاربران موافق حضور هنرمندان در عرصه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هنرمندان گاه در مواجهه با بعضی موضوعات سیاسی و اجتماعی وارد میدان شده و موضع‌گیری کرده‌اند؛زمانی این موضع‌گیری‌ها به صورت شکل‌دهی یک پویش بوده و گاهی هم نگارش نامه‌ها و امضای طومارهایی را به همراه داشته است. فعالیت اجتماعی اهالی هنر، همیشه موافقان و مخالفان خود را به صف می‌کند تا در برابر آن موضع بگیرند.

به همین منظور، خبرآنلاین در نظرخواهی از کاربران خود خواست تا نظر خود را نسبت به حضور یا عدم حضور هنرمندان در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی بیان کنند.

از میان 65 نظر کاربران خبرآنلاین، 35 نفر موافق حضور هنرمندان بودند که از آن میان 10 نفر این فعالیت‌ها را زمانی مفید می‌دانستند که به دور از جناح بندی‌های سیاسی باشد. در مقابل 20 نفر هم مخالف حضور هنرمندان در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی بودند و اعتقاد داشتند که هر حوزه را باید به متخصصانش سپرد. 

برای نمونه یکی از کاربران موافق حضور هنرمندان نوشت: «وقتی مداح‎ها میتونند اظهار نظر کنند و حتی تشکل سیاسی داشته باشند. چرا هنرمندها نباید اجازه موضع‌گیری سیاسی داشته باشند؟»

کاربر دیگری که مخالف فعالیت سیاسی و اجتماعی هنرمندان بود هم این‌طور نوشت: «این قشر و دانشجویان نباید سیاسی شوند. چه ربطی به اینها دارد، سیاست کار این اقشار نیست.»

یکی دیگر از کاربران که معتقد بود هنرمند نباید از جایگاه خود در این حوزه استفاده کند، نظرش را این‌طور بیان کرد: «در قالب یک شهروند همه حق داشتن نظر و بیان را دارند، ولی اینکه [یکی] با استفاده از شهرتش بخواد برای مسائل سیاسی خاصی استفاده کنه نه. نباید شهرتی که از جای دیگه بدست آورده در جای دیگه خرج کنه. چون در این قسمت مطلع و صاحب نظر نیست. به‌نظرم به جامعه ضرر می‌زنه. ولی در مورد مسائل اجتماعی و فرهنگی فعالیت‌های مردمی اگه حقی بر آدم مشخص میشه خوبه که از طریق هنرمندان بیان بشه تا موضوع دیده بشه.»

با توجه به نظرات ابراز شده توسط کاربران خبرآنلاین، به نظر می‌رسد تعداد موافقان ابراز نظر و فعالیت هنرمندان در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی بیشتر از مخالفان چنین حرکتی هستند. 

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 619790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =