۰ نفر
۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱

ایسنا نوشت: رئیس هیات فرانسوی در سوریه ضمن استقبال از آزادسازی شهر حلب تاکید کرد که آزادسازی این شهر نشانه پیروزی ارتش سوریه در نبرد با تروریسم است.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، تری ماریانی، نماینده پارلمان فرانسه و رئیس این هیات که به تازگی به سوریه سفر کرده در کنفرانسی مطبوعاتی که به محض ورود هیات مذکور به مرز مشترک سوریه-لبنان در منطقه "جدیدة یابوس" برگزار شد، با تاکید بر لزوم آغاز گفتگوها میان تمامی گروه‌های سوری و اهمیت تحقق صلح در این کشور و افشای حقایق درمورد اتفاقات جاری در سوریه و پیروزی‌های به دست آمده در حلب برای افکار عمومی غرب گفت:‌ آزادسازی شهر حلب نشانه پیروزی ارتش سوریه در نبرد با تروریسم است.

نیکولا دویک، یکی از اعضای این هیات پارلمانی نیز در کنفرانس مطبوعاتی مذکور از اینکه برای سومین بار به "سوریه، مهد تمدن انسانی" سفر می‌کند و پیروزی‌های اخیر ارتش سوریه ابراز خرسندی کرد.

مها شبیرو، یکی از اعضای پارلمان سوریه نیز که برای استقبال از این هیات آمده بود، با اشاره به این مساله که پاریس از سال 2012 روابط خود با دمشق را قطع کرده بود، گفت: این سفر از ویژگی‌های خاصی برخوردار است.

شبیرو افزود: ‌تنها در سال 2015 دو هیات از پارلمان فرانسه به دمشق سفر کرده و اعضای آنها با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه دیدار کردند.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 620346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =