کتاب «ماهی کور» با ترجمه‌ علی بخشی از سوی نشر پله روانه بازار کتاب شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، كتاب «ماهی كور» مجموعه داستان‌های لحظه‌ای يا خيلی كوتاه است كه توسط جيمز توماس و رابرت شپارد از نويسندگان مطرح دنيا انتخاب شده است. داستان لحظه‌ای (flash fiction) گونه‌ای ادبی است كه بيش از يك دهه‌ پيش به عنوان شكلی از ادبيات معاصر پذيرفته شده است.

توماس و شپارد برای جمع آوری اين آثار در كنار هم معيارهايی را در نظر گرفته‌اند مثلا اينكه داستان‌ها به خاطرسپردنی باشند و نيز خواننده را به شكلی احساسی و خردمندانه تكان دهند.

همانطور كه از متن و محتوای داستان‌ها مشخص است نويسندگان كتاب «ماهی كور» برای گزينش و انتخاب داستان‌ها‌، زمان زيادی صرف كرده‌اند و با ظرافت خاصی داستان‌ها را در كنار هم قرار داده‌اند تا جايی كه در ابتدای كتاب از زبان اين دو می‌‎خوانيم: «ما اميدواريم خواننده‌ اين كتاب برخی از اين داستان‌ها را به خاطر سپردنی بيابد و از كشف آن‌ها آن‌قدر كه ما در هنگام ساختن اين كتاب لذت برديم، لذت ببرد.»

كتاب «ماهی كور» در حوزه‌ ادبيات داستانی مجموعه‌ای خاص و با رويكردی جديد است. رويكردی كه به دنبال داستان‌هايی به دور از هرگونه پيچيدگی است و به دليل كوتاهی‌شان منجر به انتقال حسی خوب به خواننده می‌شود. اين ويژگی سبب شده تا «ماهی كور» ‌اثری دوست‌داشتنی برای عاشقان مينی‌مال به شمار آيد.

كتاب «ماهي كور» مجموعه داستان‌هايي كوتاه‌تر به گزينش جيمز توماس و رابرت شپارد با ترجمه علي بخشی در 128 صفحه و در قطع رقعی به بهای 10هزار تومان با شمارگان دو هزار نسخه از سوی نشر پله منتشر شده است.

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 620661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =