معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که هر جا امکانات و سرمایه‌ای باشد، طبیعی است که روزنه‌های ورود مباحث انتخاباتی نیز وجود داشته باشد، گفت: شهرداری تبریز در سه سال گذشته 40 میلیارد تومان برای پروژه مقبره‌الشعرا هزینه کرده است.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، محمدصادق پورمهدی در نشست مشترک با شهردار تبریز، رئیس شورای اسلامی شهر و معاونان و مدیران شهرداری تبریز، اظهار داشت: پروژه‌های ارزشمندی چون وادی رحمت، راه‌آهن، اتوبان پاسداران و برنامه‌های مهم توسعه فضای سبز مثل عون‌بن‌علی، با همت شهردار تبریز اجرا شده و موجب جهش شاخص‌های توسعه و عمران شهر تبریز شده است.
وی یادآور شد: پروژه پایانه مرکزی تبریز، حدود سه دهه بود که به حال خود رها شده بود و کسی جرات پرداختن به این پروژه را نداشت، اما این شهردار بود که سرانجام این پروژه را به نقطه بهره‌برداری رساند.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: به خاطر بیاوریم که مقبره‌الشعرا به عنوان نگین شهر تبریز، در چه وضعیتی به سر می برد؟ سالانه 200 میلیون تومان به این مجموعه اختصاص می‌یافت که آن هم صرف نگهداری پروژه و نگهبانی از آن می‌شد، اما در سه سال گذشته، شهردار بیش از 40 میلیارد تومان صرف این پروژه کرده است.
پورمهدی به دستاوردهای مهم پروژه قطار شهری اشاره و خاطرنشان کرد: وضعیت پروژه مترو را به خاطر بیاوریم که دهه‌های متمادی به خاطر نبود اتحاد مالی بین شهرداری و دولت، وضعیت نابسامانی داشت اوضاع به گونه‌ای بود برخی‌ها گزارش‌های ناامیدکننده از نبود قابلیت‌های فنی در این پروژه از قبیل تهویه و سیگنالینگ منتشر می‌شد؛ اما تلاش بی‌وقفه شهردار محترم و هنر ریسک‌پذیری ایشان موجب احیای این پروژه شد.
وی به نقش شهرداری در تقویت زیرساخت‌های مهم شهر اشاره کرد و افزود: با وجود شرایط مساعد مالی، سال‌های متمادی، سیستم پایدار برق‌رسانی و شبکه فاضلاب در شهر با نارسایی‌های اساسی مواجه بود. اما امروز، علی‌رغم محدودیت‌های مالی، شهرداری تبریز، نقطه‌ضعف‌های قدیمی شهر از قبیل شبکه فاضلاب و تونل انرژی را پوشش داده و این معضلات را بر طرف ساخته‌است.
پورمهدی در ادامه با بیان این‌که هر جا امکانات و سرمایه‌ای باشد، طبیعی است که روزنه‌های ورود مباحث انتخاباتی نیز وجود داشته باشد، تصریح کرد: شهرداری، با توجه به برخورداری از سرمایه‌های مهم مادی و معنوی، از جمله این حوزه‌ها است؛ در چنین شرایطی، مدیران شهرداری باید بیش‌از پیش، مراقب ظرفیت‌های عمومی شهر و شهرداری باشند.
وی مدیریت هماهنگ شهری را از عوامل اصلی توفیقات سه سال اخیر خواند و گفت: از شهرداران و مدیران شهرداری انتظار داریم مانند سه سال گذشته، روند تعامل با دستگاه‌های مختلف اجرایی را ادامه دهند و البته، دستگاه‌های اجرایی نیز موظف هستند، نقش لازم را در این تعامل ایفا کنند؛ معاونت عمرانی استانداری نیز قطعاً در خدمت این هماهنگی است.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: با توجه به محدودیت منابع درآمد دولتی، ایجاد منابع درآمدی پایدار ضرورت مهمی است که تحقق آن نیازمند فعال‌سازی اتاق‌های فکر، به خصوص در برنامه‌و بودجه سال 96 شهرداری است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 621024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =