استاندار سمنان رئیس کنگره تاریخ معماری و شهرسازی استان شد

در حکمی از سوی معاون میراث‌فرهنگی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور، «محمدرضا خباز» استاندار سمنان به عنوان رئیس کنگره تاریخ معماری و شهرسازی استان سمنان منصوب شد

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ، در حكم «محمد حسن طالبيان» معاون ميراث فرهنگي سازمان به استاندار سمنان آمده است: نظر به تعهد، تجربه و شايستگي جنابعالي، به موجب اين حكم به عنوان"رئيس كنگره تاريخ معماري و شهرسازي استان سمنان» منصوب مي‌شويد.
در بخش ديگري از اين حكم آمده است: « توجه كامل به اهميت شناخت ظرفيت‌هاي تاريخي، فرهنگي و طبيعي تاريخ معماري و شهرسازي استان، ايجاد طنين توجه به حفاظت و صيانت از آثار تاريخي و ميراث فرهنگي استان به صورت پايدار و مستمر و فراهم كردن شرايط مناسب برگزاري كنگره استان در سطوح عالي پژوهشي، تحقيقاتي از مهم ترين وظايف مديريتي است كه انتظار مي رود در راستاي تحقق اهداف چهارمين كنگره تاريخ معماري و شهرسازي ايران گام هاي موثري برداريد.»
كنگره تاريخ معماري و شهرسازي استان سمنان توسط اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان سمنان و با همكاري ارگانها و مراكز آموزش عالي استان سمنان، سوم و چهارم اسفند ماه امسال در تالار تئاتر شهر فرهنگسراي كومش سمنان برگزار مي‌شود.
علاقمندان مي‌توانند با مراجعه به پايگاه اينترنتي http://www.semnan.chaui.ir نسبت به ارسال مقالات خود و كسب اطلاعات بيشتر در رابطه با اين كنگره اقدام كنند.
با توجه به تمديد زمان برگزاري اين كنگره، پژوهشگران تا پانزدهم بهمن ماه امسال براي ارسال مقالات خود فرصت دارند.
حوزه‌هاي فرهنگي- طبيعي شهرها و روستاهاي تاريخي، منظر فرهنگي و منظر شهر تاريخي، سازه در تاريخ معماري و شهرسازي، باستان شناسي، معماري و شهرسازي، ميراث معماري و شهرسازي مدرن، ميراث آب و كشاورزي، ميراث فرهنگي ناملموس، راه هاي فرهنگي و عناصر وابسته از جمله محورهاي اين كنگره است.
استان سمنان داراي بيش از يك هزار اثر تاريخي شناسايي شده است كه 718 اثر از اين تعداد در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده است.
کنگره‌ تاریخ معماری و شهرسازی ایران که سه دوره به همت مرحوم دکتر باقر آیت‌الله زاده شیرازی از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور در ارگ بم برگزار شد از رویدادهای ارزشمند فرهنگی کشورمان بعد از انقلاب اسلامی است که به دلیل محتوای علمی، هنری، فرهنگی و ... در نوع خود کم‌نظیر است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 621806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =