ایرنا نوشت: رئیس مجلس سنای پاکستان با حضور در سفارت ایران برای عرض تسلیت و امضای دفتر یادبود آیت الله هاشمی رفسنجانی، اظهار داشت که این شخصیت بزرگ نقشی بسیار پویا و فعال در تحکیم هرچه بیشتر روابط دوستانه میان ایران و پاکستان داشت.

رضا ربانی گفت: با درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، در واقع پاکستان هم یکی از یاران و دوستان خوب خود را از دست داد.
وی گفت: پاکستان و ایران نه تنها در ابعاد مذهبی و فرهنگی، بلکه در زمینه های سیاسی و دیدگاه های بین المللی نیز اشتراکات فراوان با یکدیگر دارند و آیت الله هاشمی همواره مشوق و تحکیم کننده این مشترکات و روابط بود.

رئیس مجلس سنای پاکستان افزود: فعالیت ها و تلاش های رئیس جمهوری پیشین ایران برای پیشبرد این کشور و نیز منطقه، همواره قابل ستایش است و افکار و اندیشه های او، عامل ثبات بخش برای ایران و منطقه بود.

وی همچنین درگذشت آیت الله هاشمی را ضایعه ای برای جهان اسلام دانست و گفت که جبران چنین خلاء و ضایعه ای برای جهان اسلام کار آسانی نخواهد بود.

رئیس مجلس ملی پاکستان: آیت الله هاشمی، نماد وحدت امت اسلامی
'سردار ایاز' صادق رئیس مجلس ملی پاکستان نیز با حضور در سفارت ایران، بعد از امضای دفتر یادبود آیت الله هاشمی، شخصیت ایشان را نماد وحدت امت اسلامی توصیف کرد.

ایاز صادق نیز گفت: آیت الله هاشمی شخصیتی بی بدیل بود که نقش غیرقابل انکاری در تقویت نظام جمهوری اسلامی ایران و رسیدن این کشور به جایگاه امروزی داشت.

وی گفت: رئیس جمهوری سابق ایران شخصیتی شناخته شده در عرصه بین المللی بود که توانست در دوران سخت جنگ و حتی در دوره تحریم ها، به عبور ایران از میان امواج سختی ها و مشکلات، کمک شایانی کند.

رئیس مجلس ملی پاکستان تلاش های آیت الله هاشمی را برای تقویت وحدت جهان اسلام مورد ستایش قرار داد و بر ضرورت ادامه تلاش ها برای جلوگیری از اختلاف ها و ایجاد وحدت واقعی در جهان اسلام تاکید کرد.

52311

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 622258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =