سرمربی تیم ملی ایران در مصاحبه با ساکرنت درباره موضوعات مختلفی صحبت کرد.

به گزارش ایسنا، کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران چندی پیش بار دیگر استعفای خود را تقدیم رییس فدراسیون ایران کرد تا صدرنشین گروه A انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ که بدون شکست به این مهم دست یافته، با خبری عجیب روبه‌رو شود. سرمربی سابق رئال مادرید و پرتغال، فدراسیون فوتبال ایران را به ناهماهنگی در اجرای برنامه برای جام جهانی متهم کرده است. او معتقد است این فدراسیون شرایط خوب را برای صعود به جام جهانی فراهم نکرده است.
بعد از این اتفاق مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال ایران معتقد است با کی‌روش صحبت کرده و تیم ملی مثل همیشه در اولویت خواهد بود تا بازیکنان با مسئولیت‌پذیری بالا در خدمت تیم او باشند چرا که ایران در برهه حساسی است و باید برای رسیدن به جام جهانی تلاش زیادی کند.
کارلوس کی‌روش در گفت‌وگو با ساکرنت گفت: این‌ها جوابی برای موضوع مهم نیستند. سوال و موضوع درباره استعفای من نیست و من نمی‌خواهم آن را مطرح کنم و قول‌هایی که داده شده مطرح است. همه این قول‌ها با تاخیر و ناهماهنگی روبه‌رو شده است. تمام این قول‌ها اکنون به زمان بعد تبدیل شده و همه می‌گویند بعدا این قول‌ها را اجرا می‌کنیم ولی در فوتبال زمان بعدی وجود ندارد، بازی فرداست.
طبق نظر کی‌روش بعد از آنکه ایران به دور دوم انتخابی جام جهانی روسیه راه یافت، از او سوال شد تا یک برنامه آماده‌سازی برای ۱۰ بازی در دور نهایی انتخابی جام جهانی ارائه کند. برنامه اول به دلیل اینکه قابل اجرا نیست قطع شد اما آنچه برنامه ۲ یا پلن B نامیده شد از طرف فدراسیون مورد قبول قرار گرفت و آن را مربیان، بازیکنان و باشگاه‌ها در کنار فدراسیون قبول کردند اما در ادامه اختلاف نظرهایی با برانکو ایوانکوویچ، سرمربی کروات سابق ایران در جام جهانی ۲۰۰۶ ایجاد شد. او (در جریان اردوی دوبی) از اینکه بازیکنانش را در تمرین ندارد و در اردوهای تیم ملی هستند، نگران است. آخرین اختلاف نظر این دو، مربوط به اردوی تمرینی بود که در امارات برگزار شد. در همین رابطه کارلوس کی‌روش گفت: ما برنامه داشتیم تا در میانه‌های فصل اردویی داشته باشیم و بازیکنان را در کنار هم داشته باشیم اما حمله شد که چرا این اتفاق صورت گرفته است. برانکو عنوان کرد که اگر تیمش به مشکل بخورد، من مسئول آن هستم. لیگ قهرمانان از ۲۳ فوریه شروع می‌شود. خیلی کشورهایی که تعطیلات زمستانی دارند اردوهای تمرینی برای بازیکنان داخلی خودشان برپا کردند و همه به تیم ملی کمک می‌کنند.
گزارش‌هایی منتشر شده که برانکو ایوانکوویچ قرار است سرمربی بعدی تیم ملی ایران باشد. او در این رابطه گفت: این از روی هماهنگی باشد یا از روی اتفاق، برانکو کسی است که به او قول داده شده وقتی من از تیم ملی رفتم هدایت تیم را بر عهده بگیرد. برانکو حسود است و ناامید شده و به من توهین کرده است. او نمی‌تواند از تیم ملی به عنوان یک بهانه برای اشتباهات خودش استفاده کند. او چرا این موضوعات را مطرح می‌کند؟ او باید احترام بیشتری برای ما قائل باشد. من از رییس فدراسیون فوتبال می‌خواهم که این اجازه را به برانکو ندهد تا برنامه‌ای که قبلا مورد تایید قرار گرفته را زیر سوال ببرد. اگر فدراسیون به اندازه کافی قوی نیست تا از تیم ملی دفاع کند، من اینجا چه کار می‌کنم؟
سرمربی تیم ملی ایران در ادامه درباره بازی پیش رو برابر قطر و چین در ماه مارس و صدرنشینی در راه صعود به جام جهانی گفت: همه چیز بستگی به آمادگی برای صعود به جام جهانی است و این راه به هیچ وجه آسان نیست. همه باید بدانند که تیم ملی فوتبال ایران با مشکلات زیادی از جمله تحریم‌ها روبه‌رو است. این مهم است که به مردم یادآوری کنیم تدارک بازی دوستانه دیدن آسان نیست. ما پول کافی برای برگزاری بازی دوستانه با تیم‌های بزرگ و اردوهای آمادگی خوب نداریم. دیگر در این شرایط نیاز نیست که با هم دشمن باشیم. به اندازه کافی مشکلات خارج از فوتبال برایمان ایجاد شده است.
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پایان گفت: ما پیشرفت واقعی در تیم ملی داشتیم. اکنون ۱۱ بازیکن ما در اروپا بازی می‌کنند که قبلا سابقه نداشته است. ما تیم اول آسیا برای ۴ سال اخیر بوده‌ایم و این به این معنا نیست که ما در همه زمینه‌ها و همیشه بهتر هستیم. این زمان سختی برای پیشرفت است. بازیکنان جوان زیادی در ترکیب داریم که در تیم حضور دارند. آن‌ها بیش از این از من چه انتظاری دارند؟
جان دوئردن- نویسنده ESPN در پایان نوشت: "نه تنها کی روش قادر است ایران را به دومین جام جهانی برساند بلکه اگر قرعه خوبی داشته باشد می تواند به دور دوم هم برساند. در واقع ایران در جام جهانی بعد می تواند می تواند بهترین شانس آسیا باشد. این همان تیمی است که در جام جهانی آرژانتین را شوکه کرد و اکنون تجربه بیشتر هم پیدا کرده است."
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 623062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 30
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۴
    درود بر کی روش
  • بی نام IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۴
    برانکارد در حد تیم ملی نیست در حد کی روش که اصلا نیست.
    • بی نام A1 ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۴
      سلام دستتون درد نکنه که رای ها رو به نفع کیروش دستکاری میکنید. جرات داری منتشر کن
    • بی نام A1 ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۴
      برانکو در رده ملی افتخار مقام سومی جهان با کرواسی رو داره. میشه بفرمایید افتخار کیروش در رده ملی چیه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام A1 ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۴
      8 6
      البته برانکو دستیار بوده. اگه قراره افتخارات دوران دستیاری نوشته بشه که تا فردا صبح باید جام هایی که کیروش به عنوان دستیار فرگوسن برده رو بنویسم. در ضمن کیروش دوباره قهرمان جام جهانی جوانان شده.
    • بی نام RO ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۴
      10 4
      كرواسي با بلاژويچ سوم شد نه برانكو
    • بی نام A1 ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۴
      4 3
      دو بار جوانان پرتغال رو قهرمان اروپا کرده، تیم بزرگسالان آفریقای جنوبی و پرتغال رو برده جام جهانی ، با پرتغال هم فقط یه بازی به اسپانیای قهرمان و در اوج قدرت توی حذفی جام جهانی باخت اون هم به خاطر اشتباهات داوری.
    • بی نام A1 ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
      3 6
      افتخارش مربوط به زمان فیگو و کاستا است که قهرمان شدند.حالا راضی شدی.ضمنا برانکو تیم کرواسی را سوم نکرد بلکه بلازوویچ بود.برانکو دستیار دوم بود
  • بی نام A1 ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۴
    با اینهمه تحریم و کمبود، اینهمه موفقیت برامون آورده. خیلی بی انصافیه اینهمه بی مهری به این مربی بزرگ که همه تلاش و هدفش برای موفقیت تیم ملی ایرانه.
  • طیب A1 ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۴
    یکی اینو ساکت کنه
    • سیاوش IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۴
      کی روش روش کارش اینجوریه؛ ایجاد حاشیه؛ ایجاد بحران؛ اصلا خودش بحران هستش؛ در هر کشور دیگه ای بود، تا الان، حتما برکنار شده بود ولی در اینجا بخاطر ضعف فدراسیون، همچنان داره کار میکنه.
    • بی نام RO ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۴
      1 2
      مثبت و منفي اين كامنت هك شده به حجم مثبت و منفي هاي بقيه پيام ها دقت كنيد
  • بی نام IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۴
    اگه حسود نبود که از تعصب هوادارای متعصب پرسپولیس به نفع تیمشون و برضد تیم ملی کشورشون سو استفاده نمیکرد و دقیقا میدونست که طرفدارای پرسپولیس به تیمشون خیلی تعصب دارن واونهارو برعلیه کی روش تحریک کرد
  • بی نام GB ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۴
    کاملا حق با کیروش هستش. یک عده در فدراسیون برانکو رو جلو انداختند تا از طرفدارهای پرسپولیس سو استفاده کنه بر علیه کیروش.
  • بی نام A1 ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۴
    الان تیم کی روش مثلا چه برتری به تیم برانکو زمان مربیگریش تو تیم ملی داره؟فقط مربی تیم بزرگ بودن مهم نیس باید دید چه عملکردی داشته این آقای کی روش تو تیم هایی که مربیش بوده
    • بی نام A1 ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۴
      میفهمی چی میگی؟ نسل فوتبال ایران رو تغییر داد همزمان با ارتقای رتبه ایران در رنکینگ آسیا و جهان. اونم در این شرایط تحریم و بی پولی و بی امکاناتی.
  • بی نام A1 ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۴
    53 67
    هر چی کی روش بگه
  • سیاوش IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۴
    آقای کی روش، جواب بده چه کسی این قول رو بهش داده؟
    • سید DE ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۴
      1 2
      اسدی و عابدینی
  • بی نام A1 ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۴
    جدال برانکو و کیروش تا حد زیادی بی دلیل و بی نتیجه است چون تیم ملی و تیم باشگاهی تفاوت زیادی دارند. با تجزیه و تحلیل حرف هایی که از دهانشان خارج میشود تنها میتوان به عیارسنجی شخصی آنها پرداخت. کیفیت کار کیروش باعث حضور بازیکنان در تیم های خارجی نشده. کی روش بازیکنان بسیار جوان و خوش آتیه ای را انتخاب کرده که از ابتدا در لیگ های خارجی حضور داشته اند و نمایش هفتگی خوب آنها در تیم های باشگاهی باعث پیشرفت آنها شده و نه باخت از بوسنی و دفاع اتوبوسی در مقابل آرژانتین و بازی با تیم های درجه چند آسیایی. باید واقع بین و دقیق بود.
    • بی نام A1 ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۴
      1 1
      دوست عزیز اتفاقا اگه به فرض محال همه حرفات درست باشه این دفاع اتوبوسی جلو ارژانتین روخیلی مسخره گفتی اخه مومن ما جلوارژانتین دفاعی بازی کردیم؟ خودت بگو؟ خجالت نکش شاید یه بازی دیگه رو شما دیدی
    • عباس A1 ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۴
      2 2
      جلو ارژانتین دفاع اتوبوسی؟؟ داداش نزده سرت؟ دیگه لااقل اینو همه دنیا میدونن که حداقل جلو ارژانتین ایران دفاعی بازی نکرد
  • سیاوش IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۴
    به نظر من، موندن بیش از این کی روش به نفع فوتبال و فرهنگ ما نیست؛ استفاده از این کلمات، مایه تاسف ملت ایران است که یه همچین فردی در راس فوتبال آن مشغول است. به نظر من، کی روش، با این حرفها داره به ملت ایران توهین میکنه؛ میخواد بگه من اینقدر قدرت دارم که حتی به عنوان سرمربی تیم ملی ایران، میتوانم چنین حرفهایی بزنم و هیچ کس جلودار من نیس؛ مطمین باشید اگر در کشور پرتقال اینجور رفتار بکنه، حداقل شش ماه محرومش میکردند. کما اینکه در کشور خودش، یکبار بخاطر همین رفتارها، شش ماه محروم شد.
  • سیاوش IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۴
    جالب اینجاست که پرسپولیسیها، امروز تو ورزشگاه میخواستند علیه کی روش شعار بدن، ولی بخاطر تعامل، تصمیم گرفتند که اینکار را نکنند؛ حال عکس العمل کی روش را ببینید
  • بی نام IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۴
    باید دید قانون چه می‌گوید. به نظرم قانون حق را به برانکو می‌دهد.
  • خلیج همیشه فارس A1 ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۴
    تحریک هواداران پرسپولیس علیه کی روش هدف اصلی برانکو است
  • بی نام A1 ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۴
    برانکو در تیم ملی توانایی مبارزه با بازیکن سالاری را نداشت.در جام جهانی که برانکو مربی بود دایی خود یک تصمیم گیرنده بود،کریمی هم خودهمه کاره بود.برانکو هم نظر دیگه ای داشت.و لگد بیاد ماندنی کریمی
  • بی نام A1 ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۴
    3 5
    کیروش سالاره برانکو مال این حرف ها نیست
  • اکبر اوتی A1 ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۴
    2 4
    برانکو از همین حالا عدم نتیجه گیری در برابر تیم های قدرتمندی مانند الهلال و تیم های شرقی را متوجه کی روش می داند.هواداران پرسپولیس نباید توسط یک کروات فریب بخورند و تیم ملی را تنها بزارند
  • فقط سرخ A1 ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
    7 3
    کیروش بیش از حد دهنتو باز کردی،لطف کن ساکت شو،اگر حالیت نمیشه طور دیگه روی سکوها حالیت میکنیم.