ساختمان ریسباف برای تبدیل به موزه بزرگ اصفهان در اختیار راه و شهرسازی قرار گرفت

مالکیت ساختمان قدیمی کارخانه ریسباف اصفهان برای تاسیس موزه بزرگ اصفهان از بانک ملی به وزارت راه و شهرسازی انتقال یافت .

به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين به نقل از روابط عمومي استانداري اصفهان، پس از سالها انتظار و با تلاش های استاندار اصفهان سرانجام قرارداد انتقال مالکیت کارخانه ریسباف برای ایجاد موزه بزرگ اصفهان امضا شد.

استاندار اصفهان در اين زمينه اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی برای تملک زمین و سازه میراثی آن ،‌بیش از 215 میلیارد تومان هزینه کرده است که 160 میلیارد تومان آن با واگذاری مستغلات و مابقی بصورت نقدی به بانک ملی پرداخت شده است.

رسول زرگرپور با اشاره به اقدام های انجام شده برای حفظ کارخانه قدیمی ریسباف و انتقال مالکیت این بنا از بانک ملی به وزارت راه و شهرسازی برای تاسیس موزه بزرگ اصفهان گفت: احداث موزه ای بزرگ در شان کهن شهری همانند اصفهان که عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی را در اختیار دارد، از مطالبات اصلی و اساسی مردم نصف جهان و یکی از آرزوهای مدیریت ارشد استان بود.

رسول زرگرپور با بیان اینکه کارخانه قدیمی ریسباف به عنوان مناسب ترین محل برای تأسیس این موزه انتخاب شده است، گفت: پیگیری های انجام شده روز دوشنبه هفته گذشته ( 20 دی ) به ثمر نشست و انتقال کارخانه ریسباف با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل بانک ملی ایران در دفتر وزیر را ه و شهرسازی امضا شد.

وی اظهارکرد: این کارخانه به عنوان آخرین بازمانده از کارخانجات نساجی و بناهای تاریخی باقیمانده از عصر معماری، صنعتی و نمادی از فرهنگ، معماری ، مناسبات اجتماعی و تاریخی مردم در سده معاصر است.

استاندار اصفهان مساحت این کارخانه را هفت هکتار اعلام کرد و گفت: این مکان با دارا بودن چندین سازه مرغوب میراثی بهترین نقطه برای تاسیس موزه بزرگ شهر موزه اصفهان است که در آینده نزدیک برای طراحی آن فراخوان صادر خواهد شد.

ریسباف بازمانده ای از مجموعه کارخانه های نساجی اصفهان است که در دوران پهلوی اول، اصفهان را به یکی از قطب های نساجی کشور تبدیل کرده بودند و تولیدات آنها بیرون از مرزهای ایران نیز طرفدارانی داشت.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 623268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =