مددکاران اجتماعی در برخورد با افراد آسیب دیده توانای‌ها و ظرفیت‌های بالقوه آنها را مدنظر قرار دهند

دوره آموزش تعلیم دهندگان در برنامه جامعه توانمند سازی اجتماع محور با حضور رئیس انجمن مددکاری ایران برگزار شد

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین دوره آموزشی آموزش تعلیم دهندگان در برنامه جامعه توانمند سازی اجتماع محور با حضور دکتر موسوی چلک مشاور رئیس و مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور و رئیس انجمن مددکاری ایران ، علیرضا ایزدپور مدیر کل بهزیستی استان سمنان، ویژه کارشناسان دولتی و مراکز غیر دولتی حوزه امور اجتماعی برگزار شد.

در ابتدای این برنامه علیرضا ایزدپور مدیر کل بهزیستی استان سمنان ضمن خیر مقدم و ابراز خرسندی از حضور کارشناسان توضیح مختصری در خصوص ظرفیت های و منابع آموزشی استان ارائه کرد.

علیرضا ایزدپور گفت : بایستی متناسب با تغییرات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه به منظور بالا بردن سطح کیفیت ، ارائه خدمات دانش محوری و برنامه ریزی نماییم. وی بر لزوم بروز رسانی دانش و اطلاعات در خصوص آسیب های اجتماعی ، جامعه و مددکاری علمی توام با تجربیات مددکاران پیشکسوت توصیه کرد.

در ادامه موسوی چلک مشاور رئیس و مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد بهزیستی کشورو رئیس انجمن مددکاری ایران ، ضمن تقدیر و تشکر از مدیر کل و کارشناسان بهزیستی استان سمنان به منظور میزبانی دوره ، توضیحاتی در خصوص اهمیت بازآموزی اطلاعات و بروز رسانی دانش در حوزه مددکاری اجتماعی بیان داشت.

موسوی چلک هدف از برگزاري دوره اموزشی مذکور را ، بازآموزی اطلاعات و بررسی نقاط قوت و ضعف در حوزه مددکاری بيان کرد و گفت: برگزاری این دوره آموزشی فرصت مناسبی جهت مرور و بروز رسانی اطلاعات و دانسته های مددکاران است.

رئیس انجمن مددکاری ایران گفت : رویکرد مبتنی بر توانمندی‌ها به مددکاران اجتماعی ، اقدامی را پیشنهاد می‌کند که به جای تمرکز روی مشکلات و آسیبها ، بیشتر روی نقاط قوت ، توانمندی‌ها و ظرفیتهای بالقوه افراد تأکید می‌کند. در واقع این رویکرد تاکید می کند که مددکاران اجتماعی در کار با افراد آسیب دیده وگروههای هدف به جای تمرکز روی مشکلات ونقاط ضعف آنها بیشترین تاکید خود را برشناسایی نقاط مثبت، توانایها و ظرفیتهای بالقوه افراد قرار بدهند چرا که فرد در هر شرایط و وضعیتی که قرار داشته باشد دارای تواناییها و پتانسیلهای بلقوه ای هستند که در صورت شناسایی و بلفعل کردن آن می توان در راستای حل مشکل فعلی و توانمند سازی وی اقدامات موثری را انجام داد.

گفتنی است کارشناسان در این کارگاه آموزشی دو روزه بطور جامع با مباحثی در خصوص رویکرد نوین دنیای مددکاری اجتماعی، تعاریف مددکاری جامعه ای و مراحل آن ، استراتیژی های مددکاری جامعه ای ، نقش مددکاری اجتماعی در کار جامعه ای، ارزیابی و گزارش نویشی آشنا شدند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 623531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =