مهر نوشت: دبیر جشنواره ملی مقاومت فتح خرمشهر، برنامه بیستمین جشنواره ملی مقاومت فتح خرمشهر را تشریح کرد.

همایون قنواتی پیش از ظهر امروز در نشستی با  اصحاب رسانه و مطبوعات در اداره فرهنگ و ارشاد خرمشهر در خصوص جشنواره ملی تئاتر مقاومت اظهار کرد: این جشنواره در بخش تئاتر خیابانی و صحنه ای از ۳۱ اردیبهشت تا چهارم خرداد برگزار می شود و آخرین مهلت ارسال آثار ۱۵ فرودین و اعلام نتایج ارزیابی یک اردیبهشت خواهد بود.

وی از تعریف بخش آموزش و بخش مهمان در بیستمین جشنواره ملی تئاتر و مقاومت فتح نیز خبر داد و احتمال تبدیل این جشنواره در سال جاری به جشنواره بین المللی را رد کرد.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند توضیح داد: اینکه دو گروه از کشورهای دیگر در جشنواره ای شرکت کنند، تعریف صحیحی از بین المللی شدن جشنواره ای نیست و باید ساختاری برای بین المللی شدن تعریف کرد .

قنواتی، توجه به ارتقای کیفیت آثار تولیدی را یکی از اهداف جشنواره دانست و گفت: سعی می شود بررسی بیشتری بر کارها ارسال شده در دوران قبل داشت و کارها با دقت و وسواس بیشتری دنبال می شوند.

وی ادامه داد: در این جشنواره تعداد آثار اهمیت بسیاری ندارد و باید کیفیت آثار مهم باشد. گروه ها با رعایت کیفیت مردم را برای جذب به تماشای تئاترها ترغیب و تشویق کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند بر لزوم هویت بومی بخشیدن به آثار تولیدی هنرمندان منطقه تاکید و بیان کرد:  هر لحن و تن بیان، نمایش و نت موسیقی نشان دهنده هویت یک منطقه است و هنر هنرمندان بومی باید معرفی منطقه با نشانه های آن و تزریق رنگ و بوی هویت منطقه به آثارشان باشد.

وی از برنامه ریزی برای برگزاری جلسات متعدد در طول مدت باقی مانده تا خرداد ماه برای تصمیم گیری در خصوص برگزاری مناسب این رویداد فرهنگی، رایزنی در مورد زمان بندی و تعیین گروه اجرایی اشاره کرد و بر لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت ها از جمله توان و ظرفیت دستگاه ها و سازمان های مردم نهاد تاکید کرد.

دبیر بیستمین جشنواره ملی مقاومت فتح خرمشهر، ارسال ۲۸۰ اثر به نوزدهمین دور این را جشنواره نشاندهنده  جایگاه بلند این جشنواره در میان اهالی هنر و تئاتر کشور دانست و در ادامه گفت: این جشنواره به دنبال معرفی نقش آفرینان در دوران دفاع مقدس رزمندگان مردمی است که حماسه را خلق کردند. همچنین قصد دارد تصویری از منطقه و ادامه زندگی در خرمشهر و پرداختن به هنر در این شهر که مهد مقاومت است را نشان می دهد و از این نظر حائز اهمیت خاصی است.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در خصوص دلیل اجرایی نشدن پروژه احداث پلاتوها که سال گذشته در سوم خرداد کلنگ زنی شدند، اظهار کرد: بودجه اجرای آن در بودجه سال آینده لحاظ شده است و این کار به صورت اشتراکی میان سازمان منطقه آزاد اروند و مرکز هنرهای نمایشی اجرایی می شود اما امسال ناچار به اجرا در فضای موجود هستیم

قنواتی در ادامه از بهسازی و تجهیز سالن های نمایش منطقه پیش از فرارسیدن موعد اجرای کارها خبر داد و اظهار کرد: تمام سالن ها از لحاظ نور، صدا، تصویر تجهیز خواهند شد و امسال شاهد مشکلی در این خصوص نخواهیم بود.

وی افزود: در ساختمان جدید منطقه آزاد اروند سالن های کوچکی نیز تعریف شده است که پس از بهره برداری از ساختمان می تواند به محلی برای تمرین گروه های تئاتر تبدیل شوند.

 

48

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 623797

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =