رئیس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی گفت: دوازدهمین کنسرت پژوهشی ماهانه موسیقی و ادبیات عاشیقلار با گرامیداشت مقام استاد رحیمدل نوجوانی در تبریز برگزار می شود.

به گزارش خبرآنلاین، حسن میلانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دوازدهمین کنسرت پژوهشی ماهانه موسیقی و ادبیات عاشیقلار عصر ۲۷ دی راس ساعت ۱۸ در محل سینما انقلاب تبریز برگزار می شود.

وی با بیان اینکه هنرمندان عاشیقی به صورت شعرخوانی، تکنوازی و گروه نوازی به اجرای برنامه می پردازند، افزود: بخشی از اجراهای این محفل در گرامیداشت مقام استاد رحیمدل نوجوانی اجرا خواهد شد.

رئیس حوزه هنری استان در ادامه گفت: نشاط، خوبی، مهربانی و عاطفه در موسیقی عاشیقلار موج می زند و مسائل فوق الهام گرفته از روح معنویت در متن و بطن این موسیقی ساری و جاری است.

میلانی با تاکید بر اینکه باید از موسیقی اصیل آذربایجان که همان موسیقی عاشیقلار می باشد، حمایت کرد چرا این موسیقی دارای شاخصه های بارز فرهنگ، هنر و فولکلور آذربایجان است.

گفتنی است کنسرت پژوهشی ماهانه موسیقی و ادبیات عاشیقلار از ابتدای سال ۹۴ توسط حوزه هنری آذربایجان شرقی برگزار می شود و هنرمندان عاشیق در آن به اجرای برنامه با محتوای ادبیات دینی و انقلابی می پردازند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 624310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =