از روز شنبه25 بهمن ماه به مدت 4 روزسرشماری زمستانی پرندگان آبزی و کنار آبزی استان به منظور آگاهی از وضعیت جمعیت این پرندگان توسط کارشناسان و محیط بانان استان انجام خواهد شد.

سید رضا موسوی ، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان در این باره به خبرآنلاین گفت: در استان زنجان رودخانه ها، سد های طبیعی و مصنوعی زیادی وجود دارد که همه ساله پرندگان زیادی به صورت دائمی و موقت در این زیستگاهها زندگی می کنند.
موسوی گفت: این سرشماری به مدت 4 روز و توسط 8 نفر از محیط بانان و کارشناسان اداره کل انجام خواهد شد و انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی سرشماری خواهند شد.
موسوی با اشاره به اینکه خوشبختانه در استان زنجان تاکنون مورد مشکوک آنفولانزای فوق حاد پرندگان مشاهده نشده است، ادامه داد: از ابتدای شروع فصل سرما و آغاز مهاجرت پرندگان به آبگیرهای استان کارشناسان و محیط بانان با جدیت به پایش مناطق پرداخته اند و تاکنون مورد مشکوک آنفولانزای فوق حاد را در زنجان شاهد نبودیم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست زنجان در پایان گفت: اردک ، غاز، باکلان، لک لک، بوتیمار، اگرت، حواصیل و سایر پرندگان آبزی و کنار آبزی در برنامه سرشماری زمستانه محیط زیست زنجان قرار دارند و بر اساس گزارش همکاران امسال شاهد حضور تعداد قابل توجهی از این پرندگان در استان زنجان هستیم.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 624417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =