رشد دستفروشی در کرج غیر قابل کنترل شده است

یک فعال صنفی حوزه پوشاک گفت : در چند سال اخیر رشد بی سابقه دستفروشی در کرج به حدی رسیده که غیر قابل کنترل است. افزایش دستفروشان علاوه بر اعتراض واحدهای صنفی با شکایت شهروندان برای عبور و مرور در پیاد‌ه‌روها و حتی بروز مشکلات امنیتی ، ناهنجاری های اخلاقی و حتی در پارک خودروها در حاشیه خیابان‌ها نیز همراه بوده است.

به گزارش خبر گزاری خبر آنلاین رحیمی افزود : یکی از مواردی که همواره به صورت سوال بی جوابی باقی مانده است عدم توجه جدی و مبارزه با معضلی است که سال هاست واحد های صنفی و مسئولین تامین امنیت عمومی و خدمات شهری را با مشکل مواجه ساخته پدیده و تحت عنوان یک ناهنجاری اجتماعی، دست فروشی لقب گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در کوچه‌ها و خیابان‌های کرج هم مانند سایر نقاط استان شاهد بساط دستفروشان و دوره گردهایی هستیم که شاید تعدادشان از مغازه‌ها و واحدهای صنفی شهر بیشتر باشد ، اظهار داشت : این مسئله به نحوی جدی و نگران کننده است که بعضا منجر به بسته شدن واحد های صنفی و مغازه ها به دلیل درگیری ، تقابل و عدم وجود امنیت شغلی شده است.

وی اضافه کرد : برای این‌که به صورت مداوم شاهد پدیده دستفروشی در گوشه و کنار شهر با اشکال مختلف نباشیم، لازم است که مسئولان با اشتغال‌زایی در بخش‌های دیگر اعتبارات کافی در اختیار متقاضیان کار قرار دهند تا علاوه بر اشتغال، زمینه رشد مشاغل خانگی و بومی را نیز فراهم کنند.

رحیمی ادامه داد : مسئولان می‌توانند در قالب بنگاه‌های مختلف و با ارائه آموزش‌های لازم به جوانان در زمینه‌های مختلف در قالب شرکتی دولتی و خصوصی ، علاوه بر رونق اقتصادی، اشتغال‌زایی را در سطح گسترده به وجود آورند. فعال صنفی پوشاک با تاکید بر اینکه مردم خود یکی از عوامل رونق دستفروشی هستند اذعان داشت : تهیه کالای مورد نیاز از دستفروشان یکی از دلایل گسترش قاچاق کالا به شمار می رود چرا که هزینه تمام شده برای تامین آن کالا بسیار کمتر از هزینه ای است که در یک واحد تولیدی صورت می گیرد اما باید توجه داشت که نباید تنهابه دنبال اجناس ارزان و سهل الوصول بود و به بهای هزینه کمتر اقتصاد کشور را مختل کرد . لذا مردم مهمترین عواملی هستند که می توانند در کنترل پدیده دستفروشی به مدیران شهری کمک کنند و با خرید نکردن و یا حتی محکوم نمودن این پدیده با ان مقابله کنند.

وی در پایان تاکید کرد : هدف ما اصلاح روندی است که تاکنون افراد بسیاری را متضرر ساخته و برای رسیدن به نقطه مطلوب همچون گذشته همکاری و همراهی کلیه ارکان مدیریتی استان لازم و ضروری است و اگر نتوان در این خصوص اقدام مثبتی انجام داد ، چرخ های اقتصادی فعال در اصناف روز به روز کند تر و در طولانی مدت از کار خواهد افتاد.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 624584

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =