«خبرجنوب» نوشت: مسئول نظارت بر دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: افرادی که قصد سفر به مقاصد داخلی و یا خارجی از طریق تورهای گردشگری دارند باید از حق و حقوق قانونی خود مطلع و مواردی را مد نظر قرار دهند.

محمد کاظم بهادری پور گفت: این دسته از افراد باید در انتخاب دفاتر یا شرکت هایی که مجری تور می باشند دقت نمایند که دفتر با عنوان «خدمات مسافرتی یا جهانگردی» باشد و همچنین از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مجوز فعالیت خود را دریافت نموده باشد.
وی گفت: دفاتر یا شرکت های دارای مجوز از این سازمان موظف به انعقاد قرارداد با مسافر و ارائه یک نسخه از آن به مسافر می باشند. لازم به توضیح است که این قراردادها دارای آرم سازمان میراث فرهنگی است.
بهادری پور در ادامه با اشاره به این که خرید تور باید صرفاً از دفاتر یا شرکت های فوق انجام گیرد افزود: دفاتر یا شرکت های فاقد مجوز از این سازمان اعم از دفاتر یا شرکت های خدمات مسافرت هوایی که صرفاً مجوز فروش بلیط از سازمان هواپیمایی کشور دارند و دفاتر یا شرکت های زیارتی که صرفاً مجوز سازمان حج و زیارت برای اعزام افراد به سفرهای زیارتی عراق، عربستان و سوریه را دارند نمی توانند نسبت به فروش تورهای گردشگری داخلی و مشهد مقدس و تورهای خارجی سفر به سایر کشورها اقدام نمایند و در صورت انجام، مرتکب تخلف گردیده و با آنها برخورد قانونی خواهد شد.
کارشناس حوزه گردشگری اداره کل میراث فرهنگی فارس در خصوص ترفند افراد سودجو اظهار کرد: برخی از افراد به دلیل عدم آگاهی اقدام به خرید تور سفرهای ارزان قیمت از افراد ناشناس در فضاهای مجازی می نمایند که متاسفانه با سوء استفاده های مالی و کلاهبرداری مواجه می شوند.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 625128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =